Gå til innhold

Laptop til VGS, hjelp


Anbefalte innlegg

Begynte på VGS idag, St. Svithun videregående for de som måtte lure. Trenger derfor en laptop. Har ingen erfaring eller viten om laptop, annet enn av skjermen bør være 15" eller mindre, helst det siste. Den bør vel også ha 4 GB RAM for å kjøre hurtig, og jævla bra batterikapasitet og helst en del lagringsplass. Grunnen er at jeg vet DVDer krever en del strøm for å avspilles, og det er derfor best med en del lagringsplass slik at jeg kan ha alle fjortissjenteseriene mine på PCen.

 

 

 

Spørsmålet mitt er rett og slett hva jeg bør gå for. Jeg står uten noe som helst erfaring som kan tilsi hva jeg bør gå for. Vet bare at jeg ikke trenger å ha en PC som kan kjøre spill. Morrowind er det eneste jeg eventuelt kommer til å spille. Den bør vel også være litt robust, PCen, men det er vel litt vaskeligere å få til.

 

 

 

Dessuten er jeg usikker på om jeg i det hele tatt skal ha en PC. Tenker også på Mac. De er jævlig søte men har enda mindre erfaring med dem. En kompis har en Mac, og den er meget enkel å bruke, alt fra å bla i bilder og mapper til å finne ting innpå, men har som sagt aldri eid eller holdt på med en Mac lenge.

 

 

 

Pris? Hmmm. Kan vel få gode Elkjøp-laptoper nå til dags, kan ikke, til under fem tusenlapper? Vet at Mac koster en del mer...

 

 

 

Takker på forhånd for all hjelp. Husk: Surfing, skriving og film er det viktigste. Spill har ingen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke kjøp fra el-kjøp, grunn en er at de har ikke egentlig de beste pc'ene inne, to er at 3 årsforsikring er grei å ha på en pc men du må betele hele 2000,- på den forsikringen mens på telehuset betaler du 995,-

 

se på enkelte dell produkter og hold deg unne hp, etter mine erfaringer er de ikke til å stole på

Lenke til kommentar
ikke kjøp fra el-kjøp, grunn en er at de har ikke egentlig de beste pc'ene inne, to er at 3 årsforsikring er grei å ha på en pc men du må betele hele 2000,- på den forsikringen mens på telehuset betaler du 995,-

 

se på enkelte dell produkter og hold deg unne hp, etter mine erfaringer er de ikke til å stole på

 

 

Men om jeg ikke tar helt feil dekker telehuset sin ikke så mye som elkjøp sin..

 

En annen sak er at du kan kjøpe pc uten og kjøpe forsikring, det trenger du uansett ikke om du har en grei reseforsikring..

Endret av hardcoregamer93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...