Gå til innhold

Ny pc - Budsjett 13-14k!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vetkje om du har tenkt på det men må ha strømforsyning

 

Hovedkort er bra, skjermkort er jo særdeles nice, burde kanskje vurdere quad 9950 når du først skal ut med så mye for en cpu. Evt ta en billigere og oc den.

 

Rammen + harddisk er jo veldig bra, lest mye frem og tilbake om skjermen, men sikkert ypperlig til spilling.

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Har mus, dvd-brenner og strømforsyning liggende. Derfor er ikke dette tatt med! Er usikker på om jeg skal kjøpe OS eller kjøre piratkopi?

 

Pc'en skal brukes til litt av hvert. Venter på at Farcry2 skal komme ut, et særdeles tungt spill. I tillegg kommer den til å bli brukt til å redigere film og lignende. Er kjekt å ha photoshop o.l ved siden av Sony vegas når jeg redigerer, derfor har jeg tatt en quad.

 

Flere innspill?

Lenke til kommentar

Kjøp OS! Piratkopi fører ikke noe annet enn problemer med seg. I tillegg er det ulovlig og et ikketema på seriøse norske forum.

 

Om du klarer deg med "bare" 4Gb minne kan du vurdere disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=78494

Veldig gode minnebrikker til en relativt billig penge. :) Tenker da på overklokking og generell ytelse.

 

Samtidig anbefales det å kjøpe alt fra samme butikk fordi du kan spare en del på frakt. :) Enten velg et annet hovedkort , eller skjermkort og minne.

 

EDIT: Hvilken strømforsyning har du frafør?

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
Kjøp OS! Piratkopi fører ikke noe annet enn problemer med seg. I tillegg er det ulovlig og et ikketema på seriøse norske forum.

 

Om du klarer deg med "bare" 4Gb minne kan du vurdere disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=78494

Veldig gode minnebrikker til en relativt billig penge. :) Tenker da på overklokking og generell ytelse.

 

Samtidig anbefales det å kjøpe alt fra samme butikk fordi du kan spare en del på frakt. :) Enten velg et annet hovedkort , eller skjermkort og minne.

 

EDIT: Hvilken strømforsyning har du frafør?

 

Har en Corsair 750W fra før (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678)

Lenke til kommentar
Kjøp OS! Piratkopi fører ikke noe annet enn problemer med seg. I tillegg er det ulovlig og et ikketema på seriøse norske forum.

 

 

Altså jeg er ikke enig, jeg har en win vista lisens til min maskin, kan fritt nedgradere til winxp LOVELIG!.

 

Jeg kjører en "piratkopi" av winxp, en strippen versjon som passer meg mye bedre.

Lenke til kommentar

Quad frister mer med tanke på framtiden ja. Tror jeg går for en quad prosessor i stedet for dualcore. Vi får se!

 

Flere innspill? Forslag til endringer o.l ?

 

EDIT:

 

Har bestemt meg for å bytte ut HK. Vil ha et hovedkort som støtter Crossfire og Dualcore/quad, bare at det skal være litt billigere enn det som ligger i handlevogna nå. Et annet spørsmål er: Hva er det nyeste chipsettet eller hva det heter? x38, x48 eller P45? hva er best? OG hva er forskjellen?

Endret av volupta
Lenke til kommentar

Handlevogn ser bra ut, men du kan vurdere å bytte følgende:

 

Thermaltake Toughpower 750W Modulær --> OCZ 750W PCP&C Silencer dette koster litt mer, men har vunnet flere "award" og har mye bedre kvalitet. Men ingen av disse vil ikke klare 2 x 4870X2(hvis du bestemmer deg for det senere), da bør du vurdere Corsair HX1000W for 2 x 4870X2.

 

BenQ G2400W er bra, men begynner å bli litt gammel. Hvis du kan bruke litt mer, da kan du få en del nyere og bedre skjerm, bla. Lenovo ThinkVision L220x Wide dette er 22" men har 1920 x 1200 punkter (samme som 24"), den har en S-PVA panel som er god del bedre enn TN-panel som andre skjerm i denne prisklassen har. Ellers jeg har Samsung SyncMaster 2493HM selv, og er veldige fornøyd.

 

Det er veldig lite prisforskjeller mellom x38 og x48, og du vil klare deg bra med begge. Men HK er fundamentet for hele systemet og det er verdt å bruke noen hundre mer på det. Jeg forslår at du velger en x48.

 

Jeg forslår at du ikke sparer på kabinett, strømforsyningen og skjermen, fordi snart kommer X58-plattformen (ca. slutten av året) og da bør du antageligvis bytte alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...