Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Innerdører: Formpresset vs. heltre


Anbefalte innlegg

Er det noen som har anbefalinger å komme med i forhold til innerdører?

 

Jeg innbiller meg at formpressede dører lettere får riper og hakk på innerdører med laminert utside i forhold til en heltre dør. Jeg tenker da i forhold til barn og dyr.

 

Jeg ser at det er en helt annen pris på formpressede dører i forhold til heltre innerdører. Kan jeg forsvare et kjøp av en heltre dør, når man kan få tre formpressede dører til samme prisen?

 

Er det noen som har erfaringer på det området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har hatt et godt antall heltredører i huset vårt - 15 stk. for å være nøyaktig. Disse er nå forøvrig byttet ut med 15 stk. nye formpressede dører.

Vår erfaring er at det blir like fort riper og hakk i heltredørene som det evnt. kommer til å bli på de nye formpressede.

De heltredørene vi hadde tidligere var furudører, som ikke var malt.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt ikke hakk og evtuelle hull jeg er mest bekymret for at det vil bli. Det er mer finishen på overflaten, riper og sår.

 

Jeg innbiller meg at en formpresset dør lett vil ripe fra for eksempel hundeklør, tørkestativ for klær og i den duren.

Lenke til kommentar

heltre dører som slår seg er ikke noe stort problem da.

siden heltre dører av feks furu er laget av lammeller som er limt sammen altså limtre.

noe som gjør den meget stabli. hadde det vært en dør av ett helt stykke tre så hadde jeg sett problemet, men så breie tre skal du lete lenge etter.

 

så over til temaet, så er jo heltre dører som sagt lettere å reparere hvis d skulle oppstå noen små skader, det kan ikke de som er laminert. får man først en skade i laminaten så er det ikke like lett å få ett godt resultat når man fikser dette.

 

jeg selv har ville gått får heltre dører, greiere i det lange løp med tanke på at smaken osv forandrer seg over årene, så da er det enklere å behandle/skifte farge etterhver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...