Gå til innhold

Feature: Spillevolusjon hos Maxis (PC)


Anbefalte innlegg

Ingen som er bittelitt spent angående det at Spore ble utsatt pga at det "ikke var morro å spille"?

Kan til dels forstå hva de sansynligvis mente med dette utsagnet. Kanskje litt lik kjedelighetsfaktor som The Sims innehar. Litt morsomt til å begynne med, men så blir det traust og kjedelig etterhvert. Derfor Creature Creator forhåpentligvis er redningen. Bare det ikke dukker opp peniser over alt. "Dicks everywhere!!" ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste spillet i simulasjons-rekken blir vel SimDRM, hvor man får gjøre alt fra å drive et DRM-firma til å lage forskjellige type DRMer som så kan implementeres i alt fra spill til musikk. Man må så finne en balanse mellom hvor slitsom og kontrollerende DRM forbrukerne tåler, samtidig som de gamle grinebiterne på toppen av mediebransjen skal være fornøyde. Det ultimate målet i spillet er selvsagt å innstallere DRM-chipper i hjernen til folk, som gjør at hjernen slår seg av om noen prøver å se/høre/spille på noe de ikke har kjøpt. ^^

 

Fra morsomheter til mer seriøse kommentarer. Fin artikkel. Virker som spill jeg kunne ha kost meg med om jeg levdde på den tiden. Desverre begynte min store spillepoke på slutten av SNES-tiden/begynnelsen av Nintendo 64-eraen. Mitt store håp nå er at EA lar Maxis få slippe ekle SecuROM-DRM-en på endelige utgaven. Har ikke spilt demoen på lenge av den grunn.

Lenke til kommentar
Neste spillet i simulasjons-rekken blir vel SimDRM, hvor man får gjøre alt fra å drive et DRM-firma til å lage forskjellige type DRMer som så kan implementeres i alt fra spill til musikk. Man må så finne en balanse mellom hvor slitsom og kontrollerende DRM forbrukerne tåler, samtidig som de gamle grinebiterne på toppen av mediebransjen skal være fornøyde. Det ultimate målet i spillet er selvsagt å innstallere DRM-chipper i hjernen til folk, som gjør at hjernen slår seg av om noen prøver å se/høre/spille på noe de ikke har kjøpt. ^^

 

Haha, dritbra!

Lenke til kommentar
Jeg er på mange måter enig. Jeg er av dem som ikke syns The Sims var verdt hypen. Ok, det var delvis revolusjonerende når det kom, mens syns det blir for fort kjedelig, og mer eller mindre irriterende.

The Sims synes jeg også er et dårlig spill. Kjedelig å gjøre hverdagslige ting med folk på et spill, vil mye heller gjøre ting jeg ikke gjør til vanlig (være en soldat, fly et fly, styre en by, styre en hær, styre et land, være en alv i en annen verden osv).

 

Støtta doke der.

Einaste forandringa eg fikk i Sims var at barnevernet tok den "nylig fødte" ungen min. Spelte det no og då i løpet av noken veke, gikk gørr lei, aldri dratt det fram igjen sida.

 

 

Maxis er litt som apple, de gjør at utviklingen for spill går videre, slik som apple gjør med iPod i musikk-bransjen...

 

du mener å låse brukere til et bestemt system bestående av hardware og software fra Apple? Desverre er ikke Apple så revolusjonerende på dette området som du tror. IBM gjorde dette for 25- 30 år siden. Uheldigvis fik IBM etterhvert en totalt udugelig ledelse som gikk bort fra dette spennende konseptet og over til åpne standarder og systemer. Derfor er IBM kun en lilleputt i IT-verdenen i dag.

 

Sarkasme, eller vil du ha låste system som basera seg på at du MÅ kjøpe hardware og må(?) bruke software fra en bestemt produsent slik at den produsenten kan skru opp prisane og ellers oppføre seg som om dei hadde monopol? (blei litt usikker då du drog inn IBM :p)

Ipod skal eg innrømme va litt revolusjonerande, men er no etter mi meining overgått på pris/ytelse av fleire aktøra.

apple i mine auge=overprisa nips med begrensninga. go ahead, heng meg for det :)

Endret av olz
Lenke til kommentar
Sarkasme, eller vil du ha låste system som basera seg på at du MÅ kjøpe hardware og må(?) bruke software fra en bestemt produsent slik at den produsenten kan skru opp prisane og ellers oppføre seg som om dei hadde monopol? (blei litt usikker då du drog inn IBM )

Ipod skal eg innrømme va litt revolusjonerande, men er no etter mi meining overgått på pris/ytelse av fleire aktøra.

apple i mine auge=overprisa nips med begrensninga. go ahead, heng meg for det :)

 

Naturlover på nettet:

regel nr 1; Etterhvert ironisk\sarkastisk innlegg på internettforum vil bli fulgt opp og svart på av minst en person som ikke har oppfattet ironien\sarkasmen ;)

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...