Gå til innhold

Hvor mye har du overklokket ditt skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XFX 7900gs:

 

Stock:

Gpu: 480 Mhx

Mem: 700 (1400mhz)

 

OC:

Gpu: 595 Mhz

Mem: 890 (1780mhz)

 

Vil ikkje seie att minnet ikkje har vert klocke villig :D

 

Edit: har hatt 920 mhz stabilt også.. men nå er det litt ødelagt, så måtte klocke ned litt =/

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er rimelig fornøyd med Sapphire HD 2900 Pro jeg kjøpte meg. 11 000 3dmarks med kort til 700 bing. Hadde forøvrig et xfx 8800 gt som jeg ødela med liten psu. At man får så mye for pengene er helt rått, 8800gt er jo dobbelt så dyrt som Hd 2900.

 

 

 

Corsair 750w psu

Asus P5n-e

C2d E6400 @3.2 ghz

Hd 2900 @ 725/1000

2 gb Patriot

 

11000 3dmarks.

Lenke til kommentar

Hei....

 

Jeg har et 9800GX2 fra XFX XXX edition.

 

Stock ligger coreclocken på 680mhz, har vært oppe i 750mhz i sync med shader`n. Men har valgt å klokke ned til 712mhz da ytelsen ikke er så mye bedre, kortet blir bare mye varmere.

minne har jeg hatt på 1149, men valgte å sette den til 1104 da det er mer stabilt og du slipper flickering i 3d aplikasjoner, spill etc.

 

Nå kjører jeg stabilt på 710mhz core

 

1775mhz Shader clock

1104mhz mem clock (2208mhz effektivt)

 

53 grader i idle og 75 grader under load..

Bruker Big Bang 2 BETA og har et 8600GT til Physx, uheldigvis støtter ikke beta driverne dette kortet:(

Lenke til kommentar

Sapphire Radeon 4870;

 

850Mhz Core og 1200Mhz mem, max i ATI Overdrive ;)

Da med åpent vindu, bordvifte blåsende inn i maskina og skjermkortvifte på 100%, hørtes ut som om det skulle komme et fly inn i gjennom vinduet!

Fikk "Passed" på "Test Custom Clocks" men det tok ikke mange sekunder før det ble kræsj i 3Dmark06. FPS'en sank med ca 20 i starten fra litt OC til mega OC, litt merkelig :hmm:

 

Ikke så varmt heller gitt :)

 

post-145436-1226238547_thumb.jpg

Endret av Atesha
Lenke til kommentar
Sapphire Radeon 4870;

 

850Mhz Core og 1200Mhz mem, max i ATI Overdrive ;)

Da med åpent vindu, bordvifte blåsende inn i maskina og skjermkortvifte på 100%, hørtes ut som om det skulle komme et fly inn i gjennom vinduet!

Fikk "Passed" på "Test Custom Clocks" men det tok ikke mange sekunder før det ble kræsj i 3Dmark06. FPS'en sank med ca 20 i starten fra litt OC til mega OC, litt merkelig :hmm:

 

Ikke så varmt heller gitt :)

 

post-145436-1226238547_thumb.jpg

 

 

har hørt mye rart om ATI Overdrive. Bruk ATI Tool istedet, da får du frie tøyler og kan teste max setting på minne/kjerne, scanne etter artifacts osv. Du får satt opp forskjellige profiler på viftestyring også. 38 grader? Med standard kjøler? Skal ikke de kortet egentlig idle på 50?

Lenke til kommentar
Sapphire Radeon 4870;

 

850Mhz Core og 1200Mhz mem, max i ATI Overdrive ;)

Da med åpent vindu, bordvifte blåsende inn i maskina og skjermkortvifte på 100%, hørtes ut som om det skulle komme et fly inn i gjennom vinduet!

Fikk "Passed" på "Test Custom Clocks" men det tok ikke mange sekunder før det ble kræsj i 3Dmark06. FPS'en sank med ca 20 i starten fra litt OC til mega OC, litt merkelig :hmm:

 

Ikke så varmt heller gitt :)

 

post-145436-1226238547_thumb.jpg

 

 

har hørt mye rart om ATI Overdrive. Bruk ATI Tool istedet, da får du frie tøyler og kan teste max setting på minne/kjerne, scanne etter artifacts osv. Du får satt opp forskjellige profiler på viftestyring også. 38 grader? Med standard kjøler? Skal ikke de kortet egentlig idle på 50?

 

Den nyeste RivaTuner ;D

Vifta på 100%, ca 3100rpm, helt sykt bråk, men blåser som en orkan ut av skjermkortet.

Lenke til kommentar
Jeg har kommet over et problem nå. Etter at jeg har lastet inn profilen på EVGA Precision (hvor frekvensene mine er oppført øverst) går det greit en stund men så blir hele skjermen svart i noen sekunder og kommer tilbake igjn også hopper det opp en melding nederst til høyre at Windows måtte starte skjermdriverene på nytt fordi det oppsto et problem. Den fortsetter å starte driverene på nytt helt til jeg resetter alle settings. Noen som veit hva det problemet er?

 

Jeg har fremdeles problemer med dette! Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...