Gå til innhold

Her er årets kameratelefon


Anbefalte innlegg

Jeg trekker OBJEKTIVE (et ord du kan ha godt av å lære), setninger ut fra testen, som jeg selv opplevde når jeg prøvde telefonen, og han som eier telefonen er også enig med meg. Det er en jævla kul telefon, men den er faktisk ikke perfekt. Gi den en ny prosessor, 16.7mill farger skjerm, litt smartere tastaturoppsett, og et kamera med blitz, så har du det.

 

Gi meg en telefon med brukeropplevelsen til iphone og funksjonaliteten til diamond any day, sier jeg bare ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uenig med meg?

 

Jeg trekker OBJEKTIVE (et ord du kan ha godt av å lære), setninger ut fra testen, som jeg selv opplevde når jeg prøvde telefonen, og han som eier telefonen er også enig med meg. Det er en jævla kul telefon, men den er faktisk ikke perfekt. Gi den en ny prosessor, 16.7mill farger skjerm, litt smartere tastaturoppsett, og et kamera med blitz, så har du det.

 

Tja, nå er vel ny FW ute som fikser mye av barnesykdommene. Nokia blir aldri trukket for barnesykdommer her på amobil. Kun andre produsenter som blir det...

Hvor mange farger skjermen har, betyr ingenting. Det som betyr noe er om den er lyssterk, og om den har god kontrast. Kan vedd på at du ikke klarer å skille en skjerm med 250K farger fra en med 16mill. Tastaturet er smartere enn på 99% av Nokia sine smart-telefoner, så hvorfor du bruker dette som et argument mot telefonen, er meg en gåte. Hva er feil med CPU-en? Bråker den? Telefonen rapporteres å være mye kjappere med ny programvare.

262k vs 16.7 mill gidder jeg ikke diskutere med deg en gang, men forskjellen er enorm.

Hvordan skal man vite at alle treghetene er en barnesykdom? Jeg testet den for en mnd siden, da opplevde jeg alle disse tingene med daværende nyeste firmware.

 

Tastaturet dekker over alt for mye av skjermen, dette har jeg ikke sett på noen nokia, så hvordan det er smartere tror jeg bare du vet.

 

Prosessoren er for treg, noe som gør at menyer henger etter, ingen cpe'er i hele verden bråker.

 

Du har også glemt å fortelle meg spesifikt hva som er fordelen med en pop plugg over en 3.5mm jack og en mini-usb plassert ved siden av hverandre. (fra tidligere tråd)

 

Jeg har prøvd nokia n70, n95, og 6290 over lenger tid, de to siste er s60 v3 fp2(?) og den første er s60 v3 fp1(?), og jeg å si at tastaturet på alle de tre er betydelig bedre enn å skrive på htc touch diamond, JA den er en av de bedre som touchtastatur, men fysisk tastatur har fortsatt sine fordeler.

Lenke til kommentar
Uenig med meg?

 

Jeg trekker OBJEKTIVE (et ord du kan ha godt av å lære), setninger ut fra testen, som jeg selv opplevde når jeg prøvde telefonen, og han som eier telefonen er også enig med meg. Det er en jævla kul telefon, men den er faktisk ikke perfekt. Gi den en ny prosessor, 16.7mill farger skjerm, litt smartere tastaturoppsett, og et kamera med blitz, så har du det.

 

Tja, nå er vel ny FW ute som fikser mye av barnesykdommene. Nokia blir aldri trukket for barnesykdommer her på amobil. Kun andre produsenter som blir det...

Hvor mange farger skjermen har, betyr ingenting. Det som betyr noe er om den er lyssterk, og om den har god kontrast. Kan vedd på at du ikke klarer å skille en skjerm med 250K farger fra en med 16mill. Tastaturet er smartere enn på 99% av Nokia sine smart-telefoner, så hvorfor du bruker dette som et argument mot telefonen, er meg en gåte. Hva er feil med CPU-en? Bråker den? Telefonen rapporteres å være mye kjappere med ny programvare.

262k vs 16.7 mill gidder jeg ikke diskutere med deg en gang, men forskjellen er enorm.

Hvordan skal man vite at alle treghetene er en barnesykdom? Jeg testet den for en mnd siden, da opplevde jeg alle disse tingene med daværende nyeste firmware.

 

Tastaturet dekker over alt for mye av skjermen, dette har jeg ikke sett på noen nokia, så hvordan det er smartere tror jeg bare du vet.

 

Prosessoren er for treg, noe som gør at menyer henger etter, ingen cpe'er i hele verden bråker.

 

Du har også glemt å fortelle meg spesifikt hva som er fordelen med en pop plugg over en 3.5mm jack og en mini-usb plassert ved siden av hverandre. (fra tidligere tråd)

 

Jeg har prøvd nokia n70, n95, og 6290 over lenger tid, de to siste er s60 v3 fp2(?) og den første er s60 v3 fp1(?), og jeg å si at tastaturet på alle de tre er betydelig bedre enn å skrive på htc touch diamond, JA den er en av de bedre som touchtastatur, men fysisk tastatur har fortsatt sine fordeler.

 

Du lyver! Jeg har fortalt deg om en fordel. Denne nekter du å se, så da gidder jeg ikke prøver å mate det inn med teskje. Du har bestemt deg for at det ikke er noen fordel med en felles port for alt, dermed basta. Jeg har ingen problemer med å se at det er fordeler med standard plugger, men klarer som sagt også å se fordeler med en felles port.

Og HTC ga vel ut en ny FW i forrige uke, eller deromkring, der telefonen får en helt annen fart og respons i menyene. Denne FW var omtalt på mange nettsteder. Meg bekjent fulgte det ikke med ny CPU på den FW-oppdateringen. Så hvordan du kan konkludere med at cpu-en er for treg, ja det blir en gåte for meg. Vista var også ulidelig treg da det kom, men nå fungerer det langt bedre. Men cpu-en min er og blir den samme. Mange telefoner har hatt denne barnesykdommen, også mange Nokia-telefoner, men etter noen FW-oppdateringer har de blitt både raske og stabile.

Popuptastatur er ikke min favoritt heller, men jeg er da såpass jordnær at jeg skjønner at dette er kun snakk om tilvenneing, og for dem som ikke skriver mange sms/e-poster blir det vel som en bagatell å regne? Og ikke så rart du ikke har sett dette på en Nokia, men tipper du snart får se det.

Lenke til kommentar

Tja, eg god venn av meg har en Touch Diamond, og har flashet den med nyeste FW (ifølge ham og jeg stoler på ham på det). Det første både jeg og en vennine bemerket med den var faktisk hvor treig den er. Føltes som over ett sekund på å bytte items i menyen. DET er for treigt.

 

edit: men det var off topic: Synd at Samsung ikke prioriterer andre ting enn touch her. Taktil tilbakemelding er langt overlegent touch der man må stirre på skjermen til enhver tid for å trykke på knappene...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Poe: Du har ikke svart, hverken her eller der, på hva fordelen med en propetiær plugg er, i forhold til en mini/micro usb og 3.5mm jack ved siden av hverandre på undersiden av telefonen, enkelt spørsmål, som du ikke vil svare på.

 

ang vista, så er det treigere etter lansering enn det var på beta 2 stadiet (jeg testet med en av beta2cd'ene mine for en mnd siden). Vista er bare tregt, uansett cpu.

 

Men vista skal passe mange pc'er, med oppgraderbar hardware.

En telefon, er stuck med en cpu, da er det ikke så vanskelig å lage et system som fungerer smertefritt på den ene cpu'en.

Lenke til kommentar
Poe: Du har ikke svart, hverken her eller der, på hva fordelen med en propetiær plugg er, i forhold til en mini/micro usb og 3.5mm jack ved siden av hverandre på undersiden av telefonen, enkelt spørsmål, som du ikke vil svare på.

 

ang vista, så er det treigere etter lansering enn det var på beta 2 stadiet (jeg testet med en av beta2cd'ene mine for en mnd siden). Vista er bare tregt, uansett cpu.

 

Men vista skal passe mange pc'er, med oppgraderbar hardware.

En telefon, er stuck med en cpu, da er det ikke så vanskelig å lage et system som fungerer smertefritt på den ene cpu'en.

 

Joda jeg har svart. Og hvilken musicstand er det som har plugg for usb og 3,5 jack ved siden av seg? Hvilken telefon har dette plassert slik at det i det hele tatt lar seg gjøre? Hvilke begrensninger vil dette gi på design? En felles plugg for alle funksjoner lar deg lytte til musikk, lade, overføre data og synkronisere, bare med å plasere telefonen i en desk/musicstand. Det er en fordel. Dette har jeg da skrevet før, men gjentar det nå til det kjedsommelige.

Vista fungerer nå helt smertefritt på mine maskiner. Det gjordet det ikke da det ble lansert. Og nei, jeg har ikke skiftet cpu i noen av dem. Alle, iallefall de aller, aller fleste telefonene i dag blir forbedret med ny FW etter at de er lansert. Dette er da ikke noe unikt for Dimond. Og meg bekjent, så klarer ikke teknoligien å bytte CPU ved hjelp av en FW-oppgradering...

Lenke til kommentar

Som nevnt har jo ikke oppdateringen medført mirakler heller.

 

Dine argumenter er kun i mot eksisterende løsninger, noe som i mine øyne bare er rent tåpelig, og en microusb+3.5mm jack tar ikke mer plass en en propetiær kontakt. Men med en sånn løsning kan du høre på musikk og overføre data/lade samtidig, noe du ikke kan med den propetiære kontakten. en 3.5mm kontakt vil heller ikke dette ut av telefonen bare du går og få telefonen til å spy ut musikk i alle kanter.

 

Nei, jeg ser fortsatt ikke fordelen med en propetiær kontakt over microusb+3.5mm jack, noe som opprinnelig var spørsmålet.

Lenke til kommentar
Som nevnt har jo ikke oppdateringen medført mirakler heller.

 

Dine argumenter er kun i mot eksisterende løsninger, noe som i mine øyne bare er rent tåpelig, og en microusb+3.5mm jack tar ikke mer plass en en propetiær kontakt. Men med en sånn løsning kan du høre på musikk og overføre data/lade samtidig, noe du ikke kan med den propetiære kontakten. en 3.5mm kontakt vil heller ikke dette ut av telefonen bare du går og få telefonen til å spy ut musikk i alle kanter.

 

Nei, jeg ser fortsatt ikke fordelen med en propetiær kontakt over microusb+3.5mm jack, noe som opprinnelig var spørsmålet.

 

Man må vel først og fremst diskutere det som allerede finnes? Mulig det er tekniske detaljer som ikke lar din drøm om usb og jack i en deskstand gjennomføres. Vil tro en fastmontert jack, som ikke sitter i enden av en ledning, vil være veldig utsatt ved støt. Personlig har jeg ingen problemer med at propetiærpluggen faller ut. Og, jo, du kan faktisk lade telefonen og høre på musikk samtidig via headset. De nye laderne til SE lar deg plugge en ny kontakt rett i den andre kontakten.

 

Fordelen med en standard usb, slik jeg ser det, er at du kan overføre data fra hvilken som helst pc, uansett hvilke telefon vedkommende som eier pcen måtte ha. Hjemme spiller det ingen rolle for dær er selvfølgelig din usb kabel med propetiærplugg koblet i pc-en din. Forutsatt at han har usb-kabel tilgjengelig da...Hjemme spiller det ingen rolle for der er selvfølgelig din usb kabel med propetiærplugg koblet i pc-en din. Fordelen med jack, er at du ikke trenger overgangen mellom propetiærpluggen og favorittheadsettet ditt, altså en bagatell. Men jeg klarer også å se fordeler med en plugg for alt.

Lenke til kommentar

Åja, så du må dra ut headsettet før du kan putte inn laderen, og så headsettet, for det var jo enkelt, og telefonen fikk en kloss på størrelse med en liten telefon til stikkende ut på siden.

 

Mini-usb, du har alltid tilgang til en kabel, og det er maks care om det følger med i pakken eller ikke

 

3.5mm jack, disse er harde, og en fastmontert jack tåler faktisk veldig mye, pluss at den i et stand neppe vil måtte utstå noe spesielt med skader.

 

Hvorfor vil jeg ikke diskutere ting som allerede finnes? Fordi enkelte idioter (i hovedsak produsentene her) synes det er smart å ha sin egen plugg, sånn at du må kjøpe egen usb-kabel til 500kr, og overgang til headsettet til 500kr. Og be til gud om at du alltid husker å pakke det ned på farten. Gjerne en lader til til 250kr om du skal ha en fastmontert i pulten. I motsetning til en mini usb kabel til 19kr, en mini-usb lader til 50kr og ingen headset adapter.

 

Det er klart jeg kan se at det er lurt med en plugg, bare dytte den inn, men om man har to strategisk plasserte plugger, så er det like enkelt, men du får fordelen med at du kan ha en kabel koblet til pc'en og stikkontakten til alle enhetene dine, og så har du evig med reserve kabler o.l. til senere, eller som reiseutstyr.

 

Dessuten så må jeg si at så lenge sony ericsson sin musikkplugg er så stor, og så lett å knekke ut av kontakten, så er det idioti å ha den på siden av telefonen, som på mange av de nye modellene. Lett å knekke ut , og telefonen blir 1.5cm bredere i lomma.

 

Jeg har nokia n95 selv, med jackpluggen på siden, men den kontakten jeg har stikker bare 4-5mm ut, og gjør veldig lite ut av seg ved å bare være marginalt større enn selve jackpluggen. Ironien er at headsettet er produsert av sony, og av lignende/samme type som følger med sony ericsson sine walkman telefoner (headsettet ble kjøpt før walkman telefonene kom, til min mp3-spiller, så bare tilfeldigheter som har forårsaket dette, men litt morsomt)

 

Venligst kutt litt på sitatene også er du snill poe.

Lenke til kommentar
Åja, så du må dra ut headsettet før du kan putte inn laderen, og så headsettet, for det var jo enkelt, og telefonen fikk en kloss på størrelse med en liten telefon til stikkende ut på siden.

 

Ja, eller du kunne jo plugge laderen inn først. Tipper de som er litt smarte gjør det ;) Og når du først skal lade telefonen så spiller det vel liten rolle hvor mye kontakten bygger ut? Eller har du for vane å putte telefonen i lomma mens du lader den? Hvis du kjenner batteri historikken til Nokia, ville jeg vurdert å slutte med det omgående.

 

Den tiden man gikk rundt med walkman i lomma var det et tilbakevendende problem med kontaktfeil i jackpluggen. Så at en fastmontert jack er løsningen, nei det tviler jeg sterkt på.

 

Bra du endelig innså at det også er fordel med en plugg til alle oppgaver.

Lenke til kommentar

Så det var noe snakk om at diamond var træg, deaktiver touchflo og du får en kjapp telefonen med utrolig mange muligheter. Pluss du kan sett opp det du vil skal være på "skrivebordet". Noe som jeg syntes er mye bedre, for da har jeg melding/mail/kalender/tid/dato og wlan søker på det første skjermbilde som kommer opp når man skrur på telefonen.

Jeg fant ingenting negativt med software eller hardware delen til Diamond, eneste er at det blir litt fort riper på sidene og skjermen, jeg var ikke så flink til og passe på telefonen.. Så derfor solgte jeg den..

Lenke til kommentar

Poe:

 

En fastmontert plugg, sitter fast i et hardt kabinett, og ikke en myk gummikontakt, kontakfeilen har alltid vært i loddingene som resultat av svak gummi på utsiden hos meg. Derimot så har jeg aldri opplevd noe problem med jacken i spilleren, hverken walkman, cd-spiller eller mp3-spiller. (og ja, jeg har hatt alle i lomma i sin tid, sony cd-spiller med 10 sekunder caching var drøm en gang i tiden, ingen hakk i sangene mens man gikk :love: )

 

Det har aldri vært snakk om at en plugg ikke funker i dosckingstasjoner, poenget er at to er like enkelt, men har flere andre fordeler i tillegg.

 

Om du har telefonen, og hører på musikk på den, så må du ta ut headsettet, og så inn med laderen, og så headsettet igjen, eller pleier du å plugge inn laderen mens du er på toget, og så headsetet, og så koble til laderen i veggen hjemme når du kommer hjem?

 

Batterihistorikken til nokia skal jeg ikke si noe om, men jeg husker at 3110, 3210, 3310 og 3510 alle hadde en batterilevetid på ca to uker om man bare hadde dem i lomma. Det funka fett for meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...