Gå til innhold

BK: Grensestolpen, stavern

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Et av mine første bilder tatt med speilrefleks, så tar i mot all kritikk jeg kan få ;)

Er rett og slett et bilde av en grensestolpe, med sommerbyen stavern i bakgrunnen :)

Gjort noen småjusteringer i Aperture

1/250 - f/8.0 - ISO 100 - RAW

post-102905-1218796834_thumb.jpg

Endret av basushjerne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg later som du ikke sa noen ting om bildet eller hvor det er tatt, da ble det mye bedre (for min del).

"Å se utover sine egne grenser"...på en måte. En metafor kanskje, kanskje ikke.

Det tekniske kan andre få lov til å pirke på.

Skrevet

Det var egentlig ganske OK dette, men jeg synes grensemarkeringen ble litt trengt inntil billedkanten. Bittelitt mer luft (men ikke mye) hadde gjort seg.

Skrevet

Den lille stolpen er ikke nok for meg til å like bildet, da hadde jeg trengt en skarpere og mer interessant bakgrunn. Kanskje det hadde blitt bedre med en mindre blender? Det er ikke lett å se hva som er 'der bak' nå.

Skrevet

OK, takk, skal ha det i bakhodet til neste gang ;)

Har aldri tatt bilder med speilrefleks før, og har ikke fått noe som helst form for opplæring, så tar imot alt av råd jeg kan få ;)

Skrevet
OK, takk, skal ha det i bakhodet til neste gang ;)

Har aldri tatt bilder med speilrefleks før, og har ikke fått noe som helst form for opplæring, så tar imot alt av råd jeg kan få ;)

Sjekk om objektivet ditt tegner skarpt både på høyeste og laveste blendertall. Tviler litt på at det gjør det, ser du, og da virker det mot sin hensikt å kjøre blenderen helt opp (i tall).

Google -> difraction

• 5 år senere...
Skrevet

Ganske gammel tråd, tillater meg å kommentere alikevel.

Hvilket kamera og objektiv var det du brukte?

Som kritikk kan jeg si meg enig i at det burde være mer rom til venstre, og kanskje litt skarpere i fokus der og på steinen. Men likte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...