Gå til innhold

Boliglån på 6000kr over en mnd.?


Haddock

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg nettop har ordna meg med leilighet. Måtte betale fra juli, da jeg tok over rommet til en som flytta ut da. Forsøkte å få tak i utleier fra juni, men til ingen nytte, sendte mail og ringte konstant. Fikk ikke respons før august. Da jeg omsider skulle skrive under på kontrakten sto det at jeg måtte betale fra juni selv om jeg verken hadde hatt nøkkel eller i det heletatt lov til å bo i leiligheten... Burde jeg finne meg i dette, da jeg må betale husleie på 3350kr x2 for disse månedene?

 

Problemet nå er altså om det er mulig å ta opp et lån i banken på en så liten sum på akseptable renter? Har nemlig brukt opp hele formuen på depositumet til leiligheten, så jeg har rett og slett ikke disse 6700 kronene :p Vil for all del ikke ha noe forbrukslån med skyhøye renter!

 

Får inn 20000kr i dimisjonsgodtgjørelse fra siviltjenesten 25. september, så er det mulig å få en lavere rente etter som jeg bare må låne penger i en drøy mnd.? :p Eller hvordan fungerer det egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har hatt tilgang til å disponere en eller flere av leieobjektene så ville eg krevd å få avslag i leien for disse, evnt frafall.

 

Problemer kan det jo bli da det er utleiers marked for tiden og utleier kan nok fort finne noen andre som faktisk er villig til å betale såpass mye for leiligheten. Hvertfall dersom vi snakker om mer eller mindre sentrale strøk.

 

Når det gjelder boliglån vil du nok ikke få dette. Boliglån skal sikres i eiendommen, og den eier jo ikke du. Det du snakker om blir et forbrukslån til ganske høy rente. Evnt så vet eg at enkelte banker praktiserer(eller har praktisert) såkalt depositumslån. Hør med banken din eller banker i nærheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...