Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC skrur seg av i spill. for varmt ?


Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt ny PC, og den skrur seg av i spill.

Idle temperaturen ligger på 41grader. Har ikke peiling på hvor varm den blir i spill.

 

PC'n bare skrur seg av, ikkenoe pip, henging ellernoe.

 

system: Antec Nine Hundred sort miditower

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core?2 Quad Q9450 2.66GHz Socket

EVGA GeForce GTX 280 1GB GDDR3

 

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm. du kan jo stikke inn i bios igjen når du starter maskinen på nytt og se på tempraturen osv. Hvis du er over 65 grader(?) så kanskje du har rett i antagelsen. men det kan også være hardware feil eller problemer med drivere osv.. mange muligheter her.Uansett får du nok svar av andre klokere enn meg. Nå har jeg forhåpentligvis i hvertfall satt deg i gang.. lykke til videre..

Lenke til kommentar
hmm. du kan jo stikke inn i bios igjen når du starter maskinen på nytt og se på tempraturen osv. Hvis du er over 65 grader(?) så kanskje du har rett i antagelsen. men det kan også være hardware feil eller problemer med drivere osv.. mange muligheter her.Uansett får du nok svar av andre klokere enn meg. Nå har jeg forhåpentligvis i hvertfall satt deg i gang.. lykke til videre..

 

takk for det.

er ganske sikker på at temperaturen i bios er lik som i windows, jeg sjekka tempen med "Speed Fan" programmet.

 

Det er sikkert en mulighet for hardware eller driver feil også. Jeg har lagt inn nyeste skjermkort driveren, men finner ingen vista 32bit driver til hovedkortet.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å kjøre en stabilitetstest, som feks prime95. Disse programmene kjører maskinvaren din på fullt slik at du kan finne ut om det er varmen eller andre ting som er problemet.

 

Prime95 tester prosessor og ram. Finnes sikkert bedre alternativer, men dette er i allefall en begynnelse

 

kan teste det i natt : ) takk

men nå drar jeg på jobb : |

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Akkurat kjøpt ny PC, og den skrur seg av i spill.

Idle temperaturen ligger på 41grader. Har ikke peiling på hvor varm den blir i spill.

 

PC'n bare skrur seg av, ikkenoe pip, henging ellernoe.

 

system: Antec Nine Hundred sort miditower

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core?2 Quad Q9450 2.66GHz Socket

EVGA GeForce GTX 280 1GB GDDR3

 

 

takk for svar

 

Hei, jeg har samme problem:S Men jeg har 260 skjermkortet, og den skrur seg bare tvert av sann innimellom:s Jeg har prøvd å bytte til nyeste og litt eldre drivere på det meste i pcn, men intet resultat. Sliter virkelig med å finne ut av dette. Så, let me know vis du klarer det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...