Gå til innhold

Civilization IV: Diskuter div. Strategier


Anbefalte innlegg

Tråden for diskusjon om Div. strategier du bruker i CIV: IV.

 

Hvilke units liker du best?

Hvilket land pleier du å spille som?

Hvilket strategier, hvordan pleier du å bygge opp civilizationen?

Hvilke religion foretrekker du?

++++

 

Diskuter det du kommer på :)

Endret av Morten1987
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Units: Fra og med Maceman/Knight går jeg på krigsstien. Ikke för

Land: Det meste

Strategier: Å bli stor nok til å blokkere diplomatisk seier :-), ta knekken på dem som kan närme seg kultur-seier. Hater spionasje så om jeg er på et kontinent pröver jeg å ta over hele greia og stoppe alle open-border greier (båter kommer ikke inn til land), hvis ikke så er det hardt på counterintelligence.

Religion: Den förste jeg klarer å forske frem selv for å höste penger fra den, så over på free religion så fort som mulig.

 

Sikkert mer om jeg tenker over det.

Lenke til kommentar

Jeg spiller oftes på prince, hva spiller dere andre på? Har nettopp gått opp fra Noble :)

 

Units: Immortal, Axemen og Riflemen er favorittene

Land: Ofte England eller Persia

 

Strategien er å prøve å ta over en av nabosivilisasjonene relativt tidlig med immortals eller axemen. Hvis det går greit får jeg et overtak over resten og velger deretter hvordan seier jeg skal prøve å ta. Blir somregel domination eller spacerace.

 

Hvis leder jeg spiller med begynner med mysticism prøver jeg å ta en tidlig relgion og spre den så godt som mulig. Og deretter bruke en great prophet til å bygge wonderet i byen hvor relgionen ble startet. Hvis lederen ikke starer med mysticism tar jeg den relgionen som oftes passer best diplomatisk.

Lenke til kommentar

"Damn it, we've gotta nuke 'em, and we've gotta nuke 'em now!" :p

 

*kremt* Foretrekker å spille som vikinger. Strategien min er å spille ganske fredelig å ta ting med ro, men ha en diger hær klar i fall noen skulle yppe seg eller jeg begynner å kjede meg. :p

 

Vanskelig å si hvilken enheter jeg foretrekker da jeg går hele veien fra steinalderen til romalderen, men lite slår en god, gammeldags beleiring i middelalderen med katapulter, bueskyttere og sverdkamper.

 

Religion interesserer meg ikke noe særlig, så det er ganske tilfeldig hva de får lov til å tro på.

Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel å være romer. Religion varierer, der kjører jeg ikke noen fast linje. Ellers er strategien å være snill og grei, mens jeg forsker på alt som til slutt leder til atombomben. Så er det å få mine naboer til å lyse i mørket. :!:

 

Unngår å bli med i FN for enhver pris, ellers tar de fra meg bombene mine til slutt. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...