Gå til innhold

Creative Slix Barebone hvor mye minne går i?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tengt å kjøpe meg en Slix fra Creative. Det er 2 minneplasser og det står at hovedkortet støtter 2Gb minne. Snakket med Komplett og de sa at maskinen (maskiner generelt ikke støtter mer enn 1,5Gb minne. Uansett så finner ikke jeg større minnebrikker enn 512Mb som passer til denne maskinen. Er det noen som har erfaring med dette så hadde jeg satt pris på tilbakemelding. Skulle gjerne hatt over 1Gb minne (helst 2Gb hvis mulig). Photoshop med mange lag = blytunge filer!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kjøpe barebone hvis du trenger så høy ytelse?

 

Mvh.

Erik

 

Stillegående, tar liten plass, lekkert utseende. Men først og fremst STILLEGÅENDE. har vært plaget med en AMD 1400 m/Global Win vifte som bråkte helt infernalsk.

Er litt greit å kunne ta med seg maskinen også uten at det blir for mye drass. Har sett på bærbare men finner ikke noe som er kraftig, støysvakt og ikke alt for dyrt!

Har også hatt Mac og har begynt å legge vekt på design i tillegg til ytelse, men går ikke Barebone så må jeg se etter no annet!

Lenke til kommentar

 

Er ikke millionær! Kan snaut kalle meg ellers. Men passer den minnebrikken til det hovedkortet, fikk beskjed om å bruke 2700 minnebrikke sammen med 2,4Ghz 400 P4.

Dessuten så sa jo Komplett at det ikke gikk ann å bruke mer enn 1,5Gb minne i dagens PC, det var det samme for alle PCér/hovedkort!

Lenke til kommentar
Men først og fremst STILLEGÅENDE.

 

det sier seg selv at jo mindre boksen er, jo dårligere luftsirkulasjon er det, det er mye lettere å få til en stillegående løsning i atx eller matx kabinett enn i barebone.

 

Nå har jeg lest at shuttle holder på å utvikle nye barebones som vil bli betydelig mer stillegående enn dagens (det store problemet ligger i 40mm vifta i psu, dersom den 7V moddes kan maskinen bli ustabil grunnet overoppheting av psu + vibrasjoner fra harddisk, selv barracuda bråker dersom den ikke er vibrasjonsdempet)

 

shuttle kommer med nye barebones neste måned med nye p4 chipsett og kanskje en annen overraskelse, vet ikke om nestegenerasjons-kjøleløsninger / stillegående løsninger vil bli brukt i den eller først i den kommende hammer-boksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...