magneman Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Hei. Kjeder meg for tiden og har vurdert 5 single player RP spill: *Neverwinter Nights 2 (+ expansion packs) *Gothic 3 *Titan Quest (+ expansion packs) *The Witcher *Legend: Hand of God Nå til spørsmålet: Titan Quest, The Witcher og Legend: Hand of God har ikke noen forgjengere. (ihvertfall ikke som jeg vet av) Men Neverwinter Nights 2 og Gothic 3 har det. Det jeg lurer på da, er om det går greit å spille disse to spillene selv om man ikke har forgjengerne. (altså Neverwinter Nights + expansion packs og Gothic 1 og 2 med eventuelle expansion packs) Storyline er ganske viktig for meg, så jeg lurer på om jeg burde kjøpe forgjengerne, men jeg har mest lyst til å spille de nyeste innen seriene. En ting til: burde jeg kjøpe Diablo 1 og 2 før jeg begynner å spille Diablo 3?
jogitle2000 Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 (endret) Neverwinter Nights trenger du ikke å spille 1-eren da det er seperate historier og helter. Gothic 3 skal du vel heller ikke trenge de da de er som Elder Scrolls spillene; ny helt og historie hver gang. Men dette kan jeg ikke si 100% sikkert da jeg ikke har spilt mer enn demoen til Gotic 3. Du trenger ikke diablo 1 og 2 for å komme inn i 3-eren, men begge disse er sterke spille som framdelles underholder så kan vel anbefale disse mens vi venter Endret 13. august 2008 av jogitle2000
ShampooMacTavish Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 (endret) Okei, skal vi se. -Neverwinter Nights: Har ikke så stor erfaring med disse spillene. -Gothic: 1&2 er bedre enn 3, rett og slett. Du trenger ikke spille de tidligere i serien for å spille 3'ern, men de to første er best. Må du velge ett, ikke velg 3'ern. -Titan Quest: En av de bedre Diablo kopiene, verdt å få med seg. -The Witcher: Et spill jeg syns er bra, les andmeldelsen til gamer for å finne ut mer om det her: http://www.gamer.no/artikler/the_witcher/44468 . Enig med karakter, men du burde kanskje vente til den store patchen kommer. Vet ikke om denne kommer til å gjøre noe stor forandring, med det er det utviklerene sier. -Legend: Hand of God: Et spill jeg spilte meg lei på under en halvtime, men du kan muligens finne litt glede i det. Men gå heller for Titan Quest. -Diablo: JA! Kort sagt! Diablo I og II er utrolige spill, som burde spilles uansett! Dessuten er det greit å få med seg storyen i spillene, så skjønner du kanskje litt mer av hvem Diablo og alle ondingene er og sånn. For ikke å glemme Deckard Cain! Om du ikke klarer grafikken i 1'ern, spill for Guds skyld 2'ern! Får inntrykk av at du er litt redd for gamle spill og utdatert grafikk, men anbefaler STERKT å begynne å spille Gothic 1&2 famfor 3, og hvertfall å spille Diablo I & II! Hvorfor tror du det er så stor hype rundt Diablo III? Fordi forgjengerne er udødelige klassikere! Endret 13. august 2008 av ShampooMacTavish
Anech Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 (endret) Velg neverwinter nights(2), helt klart! Ska du ha bra historie i alle fall =) kommer dessuten en ny expansion utover året *gleder seg* Forskjellen mellom dette og de andre er at du i nwn2 styrer du en gruppe spillere, i steden for en. mange gode dialoger med andre ord dessuten er det gøy dersom du har lest oe forgotten realms bøker. Synes i alle fall jeg. Witcher er også ganske bra, men vent på enchanted edition, så slipper du 5 min loading times o.l. Gothic 3= buggy til tusen... Men du kan kjøpe en pakke med alle spillene (Gothic universe)Link til gamezone Diablo-serien klassikere.... Action rpg. Må prøves! (vil ikke spoile noe ) etter noen timer/minutter glemmer du at det er dårlig grafikk synd at d3 kommer i 3d Xp Titan quest er svakt i forhold til diablo... spill dem i steden... Legend: hand of god: ingen erfaring, sorry... Redigert: hadde klart å få all teksten 2 ganger Xp Endret 13. august 2008 av Anech
PanzerLoco Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Velg neverwinter nights(2), helt klart! Ska du ha bra historie i alle fall =) kommer dessuten en ny expansion utover året *gleder seg* Forskjellen mellom dette og de andre er at du i nwn2 styrer du en gruppe spillere, i steden for en. mange gode dialoger med andre ord dessuten er det gøy dersom du har lest oe forgotten realms bøker. Synes i alle fall jeg. Witcher er også ganske bra, men vent på enchanted edition, så slipper du 5 min loading times o.l. Gothic 3= buggy til tusen... Men du kan kjøpe en pakke med alle spillene (Gothic universe)Link til gamezone Diablo-serien klassikere.... Action rpg. Må prøves! (vil ikke spoile noe ) etter noen timer/minutter glemmer du at det er dårlig grafikk synd at d3 kommer i 3d Xp Titan quest er svakt i forhold til diablo... spill dem i steden... Legend: hand of god: ingen erfaring, sorry... Redigert: hadde klart å få all teksten 2 ganger Xp Ville bare feie inn at loading tida på "The witcher" har blitt realtivt liten etter siste patchen! storkosar meg med spelet!
magneman Skrevet 13. august 2008 Forfatter Skrevet 13. august 2008 (endret) Ok, takk for alle innspill! Og ja, har vurdert Diablo 1 & 2, selv om ikke man trenger å spille det for å skjønne storylinen. Men skaffer meg da ihvertfall disse 5 spillene til å begynne med, så får vi se om jeg kjøper meg andre spill, f.eks Gothic 1 & 2 etc. Har lest at Gothic 3 er buggy. Gjelder dette selv om spillet er patchet med den nyeste patchen? Og til dere som har spilt Neverwinter Nights 1 & 2, syns dere 1'a eller 2'a er best? Edit: sitter nå og spiller Stronghold 2 campaign. Stronghold 2 er et av to spill jeg har som jeg ikke har gått igjennom enda, det andre er Max Payne 2. (som jeg snart er ferdig med) Endret 13. august 2008 av magneman
ShampooMacTavish Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Hvilke fem spill er det snakk om..? Og som nevnt, man må ikke ha spilt Diablo 1&2 for å skjønne storyline, men det hadde ikke gjort noe om du gjorde det. De henger litt isammen.
Ghaundan Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Hvilke spill står i posten, og Diablo er da mer action rpg enn noe annet. Storylinen er over mellomsnittet i sin sjanger men ikke eksepsjonell. Hvis du liker en dyp histore, valg som betyr noe og ikke er så disney farget vil jeg anbefale the witcher. Ett av få spill hvor jeg har måtte tenke over valgene jeg tok.
magneman Skrevet 13. august 2008 Forfatter Skrevet 13. august 2008 (endret) Mente alle de fem spillene jeg snakket om i førsteposten. Endret 13. august 2008 av magneman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå