Gå til innhold

Enkelt program for å lage webside


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å lage en enkel hjemmeside for et lite firma, kun infoside, ikke noen webshop eller andre ting.

I hovedsak bilder og tekst, samt noen linker etc.

Har ingen erfaring fra webside-laging, bortsett fra litt tukling med Frontpage for x år siden, men god erfaring med Windows og Pcer generelt.

 

Kort sagt: hva er det greieste programmet for meg å begynne med?

 

Tenkte å gi Frontpage en kikk, men finner liksom ikke "Frontpage"-shortcut under min komplette Office 2007-installasjon... :p

Har jeg riktig hvis jeg tror de har lagt det under Publisher...? :) der er det hvertfall en webside-del ser jeg.

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda jeg vet at Dreamweaver er mye brukt, men man kan vel ikke kalle dette et enkelt nybegynner-program?

Har testet det litt, men synes det virker som man trenger litt erfaring for å kunne bygge en webside fra scratch med dette programmet.

Og det har altså ikke jeg.

Trenger noe enkelt..! :)

Lenke til kommentar

Å lage en brukbar webside krever at man setter seg litt inn i ting.

Adobe sine verktøy har aldri vært enkle å få en umiddelbar oversikt over, dette fordi de er ment for et profesjonelt marked.

 

Om du sitter fast finnes det både gratis og betalbar dreamweaver tutorials. Ofte i videoform.

 

Ettersom WYSIWYG-editorer ofte skriver litt grisete HTML-kode anbefaler de fleste at man velger en som holder seg til de gjeldende standardene, man styrer derfor gjerne unna Microsoft sine produkter i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

@NaTure.

HAHAHAHAHAHAHAHA, lol!

 

anyways, DreamWeaver er en veldig bra og ENKEL wysiwag editor :)

 

Det ser ikke ut til at du har lyst til og lære deg litt html og css, men det får så være... Ville ikke gått for publisher / Frontpage, det er gammeldags og sugent i forhold til Dreamweaver...

 

finner også mange graits programmer, http://www.justfuckinggoogleit.com ...

 

google for: wysiwag editor ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen som kan anbefale et bra gratisprogram å redigere hjemmesider i? Jeg får ikke DW til å fungere på maskina mi, og fram til jeg kan eie uten rare problemer, må jeg finne noe annet å jobbe i en stund. Har forsøkt meg på flere gratis programmer, men jeg finner ikke noe jeg er fornøyd med. Så kanskje noen har noen å anbefale...

 

Ønskelisten min for et program er følgende:

- Gratis (for jeg skal ha DW oppe å fungere etter hvert igjen...)

- Kunne lagre endringene jeg gjør (det gjorde ikke et eller annet breeze program jeg ikke helt husker navnet på...)

- Ikke rote til kodene mine (jeg koder selv, og liker å ha det i et bestemt oppsett, og synes det er pyton når

programmet ikke vil tillate meg linjeskift der jeg vil ha det etc. Kompozer roter noe veldig....)

- Kunne kode tabeller (jeg hater å kode tabeller selv...)

- Aller helst kunne image mapping (hater å kode det selv også, men dette er ikke et must...)

Endret av Zpaderwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...