Gå til innhold

Mystisk problem på PS3


Apebein

Anbefalte innlegg

Jeg sliter virkelig. Kom tilbake fra ferie nå i helga, og skulle i går ta en runde PS3, da jeg oppdaget et problem med konsollen. Når jeg satt i PES2008 får jeg sort skjerm hver gang. Når jeg setter i GTA4 får jeg startet spillet, men når introen kommer er bildet ødelagt. Det samme problemet hadde jeg på COD4, men nå er også dette helt sort. NHL08 derimot fungerer utmerket.

 

Et annet problem er når jeg skal skru av konsollen, da bruker den ofte 5-10 sekunder før noe skjer. I tillegg lyser både det grønne og det blå lyset. Er det ikke bare det grønne som skal lyse? Det piper også en ekstra gang etter at jeg har trykt på av-knappen.

 

Skjønner lite av dette her. Har prøvd å formatere konsollen, men problemene er de samme fortsatt. Prøvde å ringe Playstation Norge, men ble sittende i kø i lang tid.

 

Et annet problem kan være at jeg har kjøpt konsollen i Swansea i Wales, noe som gjør reklamasjon og den slags mer tungvint. Noen som har erfaring med slike ting når man har kjøpt i utlandet?

 

Uff.. Jeg skjønner ingenting. Er det laseren som er gåen? Isåfall, hvorfor fungerer NHL fint? Håper virkelig noen har et tips eller to, enten det er ting jeg kan gjøre med PS3en eller en eventuell reparasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan vere ein del støv inni systemet, sidan du har vore på ferie..?

 

har du 40 GIG modellen av ps3?

 

isofal kan du kjøyre ein støvsuging med viftene i ps3en..

 

Den har ikke blitt så mye brukt i sommer kan man si. Har en slik boks med trykkluft som jeg har brukt på PC-vifta, kanskje jeg kan bruke den? Har 40gb, kjøpte den i april.

Lenke til kommentar

Først og fremst, har du nylig oppdatert til 2.42? Jeg fikk lignende problemer etter 2.41, og nå har den sluttet å lese alt som heter blu-ray, men den kan enda spille av dvd/cd.

 

Med andre ord, det kan hende at blu-rayen dør for deg.

 

Men det er også rapportert om at system restore fikser problemet, men det gjorde den ikke hos meg.

 

Må nok eventuelt sende den inn, som jeg måtte.

Lenke til kommentar

Oppdaterte nok ja.. Var vel mandagskvelden, og like etterpå gikk alt til helvete. Hva i alle dager er det egentlig Playstation driver med? Har jo hørt et uendelig antall historier om folk som har fått sine konsoller ødelagt av idiotiske ting som oppdateringer og slikt.

 

Kan jeg være trygg på at oppdateringen ikke ødelegger neste konsoll også da? Må vel vente både én og to måneder før jeg får den tilbake..

Endret av Apebein
Lenke til kommentar

Kjøpte du Playstationen din på release? Tror det er dem som har mest problemer. Kanskje oppdateringen gjorde noen forandringer på hvordan blu-ray skal leses som ikke de gamleste versjonene av ps3 takler, og dermed kræsjer og eventuelt dør ut.

 

Tror neppe Sony klarer å få ut en oppdatering som fikser det, for min har stoppet helt å finne plata.

 

Du er vel nødt til å enten følge med etter en ny oppdatering eller sende inn Ps3en din.

 

Du kan prøve å følge med her: http://boardsus.playstation.com/playstatio...d.id=ps3updates

Lenke til kommentar

Har samme problem med min også, tok med Konsollen til butikken jeg kjøpte den av

(med kvitteringen). Fikk telefon neste dag at jeg ikke hadde levert noe kvittering på den og dem ikke kunne sende den til reprasjon, og jeg måtte betale alt selv.

Dro til butikken selv og pratet med dem at jeg har levert kvitteringen til dere.

Men nei dem nekter det.

Jeg sa til dem at maskinen er kjøpt hos dere, spurte han om han kunne skjekke det ut fra serienr på konsollen. Det kunne han heller ikke gjøre.

Nå har de mistet kvitteringen min det var den eneste garanti jeg hadde på maskinen.

Hva skal jeg gjøre i en sånn sitvasjon?

Lenke til kommentar
Kjøpte du Playstationen din på release? Tror det er dem som har mest problemer. Kanskje oppdateringen gjorde noen forandringer på hvordan blu-ray skal leses som ikke de gamleste versjonene av ps3 takler, og dermed kræsjer og eventuelt dør ut.

 

Tror neppe Sony klarer å få ut en oppdatering som fikser det, for min har stoppet helt å finne plata.

 

Du er vel nødt til å enten følge med etter en ny oppdatering eller sende inn Ps3en din.

 

Du kan prøve å følge med her: http://boardsus.playstation.com/playstatio...d.id=ps3updates

 

Som nevnt i første innlegg kjøpte jeg den i April, altså lenge etter release. Den var bundlet til Gran Turismo Prologue, så regner med boksen var helt ny når jeg kjøpte den. Du tror det kan komme en oppdatering som retter opp i problemet altså? Gidder ikke å ha en ubrukelig PS3 stående, og det er også et herk å vente på reparasjon. Skal sjekke ut og bokmerke den linken der, så får vi se. Flaks jeg også har Wii! Får bruke tiden på Mario Kart og Super Smash Bros fremover :)

Lenke til kommentar
Har du "støvsugd" ved å skru den helt av med knappen bakpå? Hold inne eject mens du skrur den på. Kanskje det hjelper`:-)

 

Ser dessverre ut som problemet er litt større enn som så. Skal forsøke å installere 2.41 update nå, så får vi se om problemet kan ordnes opp i. Om ikke sender jeg den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...