Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Meget dårlig ytelse når FTP serveren er aktiv!


Anbefalte innlegg

Jeg satte opp siste versjon av G6FTP. Satte programmet til low i prioritering. Når noen laster opp fra maskinen min i 2000kb/s (lokalt nettverk - cappet til denne hastigheten) lagger maskinen noe sinnsykt. Kan nesten ikke gjøre en eneste ting på maskinen!

 

Noen som har noen råd hvor feilen kan ligge?

 

Kjører btw windows 2000 pro. sp3,

 

xp2100+

ata 100 disker

3com nettverkskort 10/100

256 pc2700 ram

 

(en del mer, men det er ikke relevant ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd noe av det samme før.

 

Maskinen fungerte helt stabilt men så plutselig en dag ble det bare tull, når noen koblet til FTP'en så startet hastigheten på rundt 10mbits og gikk fort nedover til ca 1 kbit. Og maskinen var ubrukelig treg.

 

Det samme skjedde ved bruk av filsendingsfunksjonen i ICQ, mens DCC i mIRC gikk bra.

 

Operativsystemet var Windows 2000, med det siste av oppdateringer.

 

Den eneste løsningen jeg fant på dette var den UniverselleMicrosoftLøsningen[tm], nemlig en reinstall.

 

Så hvis du har det samme problemet som meg så er du den 3. personen jeg har hørt om som har opplevd dette.

Lenke til kommentar

Jeg bruker samme ftp server.

jeg er koplet i et Lan i bydelen på 10MB.

på det meste har jeg hatt 4 brukere samtidig med full download og ikke merket noe "lagg" i maskina.

 

Selv kjører jeg Win-XP :D uten reboots på 4 uker :)

har bare 1 maskin som kjører som FTP Http spillmaskin og surfing. alt på 1 boks :)

 

Har vel 1 gang merket at maskina "lagget" men da var det DMA som ikke var slått på.

 

Hvis du har Via Chipset kan du jo prøve den Latensy Pathen Via har lagt ut,med den fikk jeg bedre ytelse på diskene mine.

 

Du kan også få Latensy problemer ved å ha lydkortet i porten ved siden av skjermkortet. Hvis det da er Via Chipset.

 

Redigert noen ganger for jeg kommer på nye ting hele tiden :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...