Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

komplett ny PC, no signal på skjerm.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk ferdig bygd PC fra komplett.no i dag, når jeg satte inne alle ledninger og det som måtte trenges, startet jeg maskinen, men jeg får ikkenoe signal på skjermen, jeg har også prøvd TV'n.

 

komplett.no kundeservice er så klart stengt : |

 

 

 

noen som vet hva som må gjøres ? PC'n har jo funka hos komplett regner jeg med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, PC-en fungerer hos komplett. (har jobbet der), de tester den før den sendes av gårde, ta kontakt med kundeservice i morgen, de fikser deg en ny maskin. Kunderservicen til komplett er kjempe bra! Ikke åpne maskina selv, du har sikkert lagt merke til"warranty" merket bak på kabinettet ;)

 

ja, jeg så det OK merke.. turte ikke å ta det av.

jeg la ned kabinettet å så inn i vinduet, jeg funderte litt på skjermkortet, kanskje det får lite strøm,(kjøpte liten PSU) men som sagt, den funka jo hos komplett.

Lenke til kommentar

@Anonymouse:

 

Joda, du kan åpne kabinettet. Hos komplett har de en egen avdeling som sjekker delene dine når du sender inn og sier det er defekt. Samtidig, når maskina er ferdigbygget, har de et register over hva som satt inni maskina di. Dette gjelder samtlige maskiner som er bygget der. Så til dere som tror dere er lure og setter inn en annen komponent og sier dere fikk feil, det funker ikke. Det er nettopp derfor de gjør det sånn.

 

Jeg ba trådstarter ringe komplett før han gjør noe annet, om han da får beskjed om å åpne det, så greit. Men jeg ville ikke tuklet for mye før jeg hadde hørt med de ;)

 

@PerB: Jeg misforstod hvis fyren, trodde han snakket om inni PC-en på en eller annen måte :p "skjermkontakt" oppfattet jeg som strømtilførselen til kortet. En annen ting er signalkabelen som du sier ;)

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Alstå, jeg kjøpte en pc til brodern fra komplett, og de hadde montert den HELT feil. For det første, var det glemt en "avstand-skrue" i høyre øvre hjørne mellom kabinettveggen og hovedkortet, og der var skrua bare stramma ekstra hardt, så kortet bøyde seg helt. Ikke ta det som en selvfølge at de alltid gjør ting riktig. Har et par venner som også har fått maskinen sin feilmontert. Bygger man pc'en selv, slipper man sånt tull, og det blir mye billigere ;)

 

Back to topic; Har du sjekket at grafikkortet sitter skikkelig i pci-e socketen, og at strømkabler er plugget ordentlig i? Når maskinene blir sendt via posten, skjer det OFTE at ting og tang løsner litt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva det klistremerket er godt for. Man bryter ingen garanti selv om man tar det vekk. Hvis du er sikker på at du har koblet signalkabelen til rett utgang så åpner du kabinettet og sørger for at skjermkortet er trykket helt inn i hovedkortet.

 

Og hvis ting ikke virker etter det kan du ringe kundeservice.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva det klistremerket er godt for. Man bryter ingen garanti selv om man tar det vekk. Hvis du er sikker på at du har koblet signalkabelen til rett utgang så åpner du kabinettet og sørger for at skjermkortet er trykket helt inn i hovedkortet.

 

Og hvis ting ikke virker etter det kan du ringe kundeservice.

 

Tror det er for folka på komplett sin egen skyld. De setter på merket når PC'n er ferdig testet, og virker. Hvis klistremerket da er revet over når PC'n skal sendes ut, må den testes igjen. :) Har ikke noe med garantien å gjøre. Automatisk pleier det å følge med en 3 års "sende inn" support på alle komponentene som fulgte med PC'n. Jeg har hatt min i akkurat tre år nå, og på de tre årene har jeg fått; Ny PSU, nytt grafikkort og ny HDD. :) Hver gang tok det mindre enn fem dager fra jeg sendte inn det defekte produktet til jeg fikk ett nytt i posten. :) 

 

 

 

 

Det er litt dyrere hos komplett enn noen andre steder, men tror det er få butikker som slår de på kundeservice og effektivitet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...