Gå til innhold

Beste program til å rippe CDer


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er det beste programmet til å rippe CD-er direkte til MP3 med. Har brukt Audiocatalyst 2 alltid og vært fornøyd med det, men har bytta til XP nå og det funker ikke der. Så jeg lurer på hva som er det beste? Leter etter et som gir god kvalitet og ripper raskt. Lastet ned AudioActive Production studio, men får det ikke til å funke. Ingen lyd på filene. Hvilke innstillinger skal jeg bruke?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Quote:


On 2001-09-28 17:18, The Pirate skrev:

Jeg lurer på hva som er det beste programmet til å rippe CD-er direkte til MP3 med. Har brukt Audiocatalyst 2 alltid og vært fornøyd med det, men har bytta til XP nå og det funker ikke der. Så jeg lurer på hva som er det beste? Leter etter et som gir god kvalitet og ripper raskt. Lastet ned AudioActive Production studio, men får det ikke til å funke. Ingen lyd på filene. Hvilke innstillinger skal jeg bruke?


Takker for alle svar


 

Jeg bruker to programmer, et kalt cd-copy og et kalt goldwave.

 

Cd-copy er gratis og kan også rippe sammtidig som det kan komprimere til mp3

 

Goldwave kan bare komprimere

 

Jeg mener at kvalitetet blir bedre når man bruker en kombinasjon av cd-cop (rippe) og Goldwave (komprimere), sammtidig som det ikke går noe tregere, enn å gjøre alt med et programm.

Lenke til kommentar

Ingen som bruker Creative PlayCenter her?? Jøss! Programmet følger med de fleste nye lydkort fra creative og er et vanvittig bra program til å rippe/lage mp3'r!

 

Ved å bruke CDDA via internett får man sangtittelene og artistnavn automatisk og slipper å rename alle filene etterpå.. I tilleg har jeg aldri opplevd slike hakk som mange får i mp3'ne sine.

 

Det er bare å putte inn cd, mærke de sangene du vil ha, trykke på transfer... vips så har du alle sangene med navn i en egen mappe! :smile:

Lenke til kommentar

Begynne å bli en stund sidden jeg rippa mp3 sist.. kan huske at jeg brukte AudioCatalyst 2.1, som fungerte som en drøm.. men sist uka da jeg skulle rippe et par plater jeg jeg fikk låne av en kompis fant jeg ut at det ikke ville ha SCSI cd-rommen min.. jeg fikk bare lov å rippe analogt 1x gjenom lydkabelen... så mitt spørsmål er noen bra programmer som støtter SCSI?

Lenke til kommentar

Hm, bare for å nevne det.. sjekk http://www.mp3nytt.com :wink:

 

Uansett, når dere ripper, så må dere ikke være nøye på hvor lang tid det tar, men heller på kvalitet. Og som nevnt ovenfor, er CDex et meget bra program, samt at dere også bruker LAME encoder, og om dere ikke finner dette, test frauenhofer sin coder.. hold dere langt unna coder som er innebygd i de diverse rippe-programmene.

Lenke til kommentar

Takk for svar gutta. Jeg har begynt å bruke Audioactive Productionstuido 2.4. Det har fraunhofer dekoder og skal visst produsere topp kvalitet. Det er enkelt og ryddig, og kan customizes ganske mye. Jeg har en Kenwood 72x CD-rom, så det går jævli fort å rippe. Ligger mellom 20-40 hele tida. Er det noen som har tips om hvordan jeg burde bruke dette proget? noen instillinger eller noe?

Lenke til kommentar

CdEx er utvilsomt best. Har enda traumatiske minner om tida med "en av de store programma" i sharewareversjon, der kun en tilfeldig halvpart av sangene på cd'n kunne bli rippa. Og jeg rippe hele samlinga til fatter'n. Måtte avslutte og starte programmet helt til alle sangene var med.

Reis deg mot horibelt sadistiske programutviklere som utnytter meg og deg med utspekulerte nags!

 

(kunne bytte rippe-program da...hvis jeg viste det fantes noe annet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...