Gå til innhold

Intel lanserer firekjerner til bærbare


Anbefalte innlegg

Absolutt brukbart på bærbar, bare i sitt segment. Egentlig er jeg overrasket over at Intel ikke kom med dette for 0,5-1 år siden.
Nei. For at resten av komponentene skal matche må PC'en være 17" eller større. Da er den ikke særlig bærbar, og sluker strøm samt har dårlig batteritid. Da kalles det skrivebordserstatter i mitt hode, men det er kansje feil.

Hvorfor mener du man må ha stor skjerm for å utnytte flere kjerner?

 

Er du klar over at bærbare PCer kan brukes til svært mange flere krevende ting enn spilling og at mange av disse tingene slett ikke krever stor skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt brukbart på bærbar, bare i sitt segment. Egentlig er jeg overrasket over at Intel ikke kom med dette for 0,5-1 år siden.
Nei. For at resten av komponentene skal matche må PC'en være 17" eller større. Da er den ikke særlig bærbar, og sluker strøm samt har dårlig batteritid. Da kalles det skrivebordserstatter i mitt hode, men det er kansje feil.

Hvorfor mener du man må ha stor skjerm for å utnytte flere kjerner?

 

Er du klar over at bærbare PCer kan brukes til svært mange flere krevende ting enn spilling og at mange av disse tingene slett ikke krever stor skjerm?

Joda, absolutt, prøver ikke å være vanskelig. Men for at komponentene skal holde noenlunde følge må man ihvertfall ha 7200rpm's harddisk, kansje et litt godt skjermkort, selv om man ikke skal spille, og alt dette her tar plass og produserer varme. XPS sliter med dobbelkjerne, 5400rpm og 8600gt, å stappe inni f.eks firekjerne, 7200rpm og kansje 8700gt i en 15,4" kommer til å produsere varme. Man trenger ikke en stor skjerm, men alt dette resulterer som oftest i fysisk større maskin og da pleier det å bli brukt 17" skjerm.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...