Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Svindlere på finn.no


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle komme med en liten opplysning om at det er mye svindel på finn.no for tiden. Sikkert ingen her som er dumme nok til å bite på, men det kan være greit å vite om. Svindelen går ut på at noen kopierer en reell annonse og legger den ut til fantastisk lav pris.

 

A3 til 65.000: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14358847 (nå satt passiv av finn.no)

 

Finner ikke igjen originalannonsen men en reell annonse med nøyaktig samme bil (likt regnr) lå ute til over 300.000.

 

Sendte mail på den vanvittig billige bilen og får dette til svar:

 

Hello and thank you for your email.

My name is Erik Thorseth.I am located in Birmingham,UK.My Norsk is very poor and I prefer to use English.The price I hope to sell this car is 65.000 NOK.The car is in perfect condition,no scratches or dents.I bought this car from Norway as I used to work there as a sale manager.The car is still registered in Norway.Now I got back to UK and I decided to sell the car as this is a left hand drive and here we use right hand drive.

For this transaction I decided to use eBay's escrow service to protect both of us.They will hold the money until you receive and accept the car.Only after you accept the car,I will get payed.If you decide to continue please email me your full name and shipping address and I will inform eBay you are the buyer.

Thank you and please let me know if you have any other questions.

 

Bare en liten headsup, det ligger flere annonser ute denne personen står bak.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... si at du er villig til å gi han 90.000 kr. kontant + at du betaler reisen hans, hvis han kommer å leverer den til deg personlig :)

 

Eller så kan du si at du gjerne vil ha bilen, men at du synes det var veldig dyrt, og si at du betaler han 25.000 kontant. Artig å sett om han sa ja til dette.... hehe.

 

Hvis han skulle si ja til sistnevnte, så ta vare på mailen, og lim den inn på alle morrosteder rundt om på nett.

 

nettxttra

humor911

etc etc.

 

Venter spent på svar her nå.. hehe

Lenke til kommentar
Jeg har mailkontakt med vedkommende for moro skyld. Har fristet han med at jeg har 65.000 klar til ham.. og jeg har også spurt om hvorfor han selger bilen så billig. Får se hva han svarer.

 

Hehe :p

 

Post her når du får svar fra han. :)

 

Kan du ikke blande inn politiet her? Sette han i en felle :p

 

Vedkommende befinner seg mest sannsynlig ikke i Norge, og videre orker jeg ikke bruke så mye tid på dette.

 

Hehe... si at du er villig til å gi han 90.000 kr. kontant + at du betaler reisen hans, hvis han kommer å leverer den til deg personlig :)

 

Eller så kan du si at du gjerne vil ha bilen, men at du synes det var veldig dyrt, og si at du betaler han 25.000 kontant. Artig å sett om han sa ja til dette.... hehe.

 

Hvis han skulle si ja til sistnevnte, så ta vare på mailen, og lim den inn på alle morrosteder rundt om på nett.

 

nettxttra

humor911

etc etc.

 

Venter spent på svar her nå.. hehe

 

Skal legge ut svar når jeg får det. Er jo litt festlig at vedkommende påstår han tar med seg en bil fra Norge til England, fra avgiftshelvete til et litt mer moderat priset land.

Lenke til kommentar

 

Han kommer til å komme langt i livet sitt. :!:

 

Det triste med sånne svindler er at det er folk som biter på. Vet ikke helt om dette går under "Nigeria-typen" svindel, men Nigeriasvindlere loppet i 2006 engelske mennesker for over 150 millioner pund.

Lenke til kommentar

 

Han kommer til å komme langt i livet sitt. :!:

 

Det triste med sånne svindler er at det er folk som biter på. Vet ikke helt om dette går under "Nigeria-typen" svindel, men Nigeriasvindlere loppet i 2006 engelske mennesker for over 150 millioner pund.

 

Det er leit for de som mister pengene sine som de har jobbet for.

150 millioner pund er ikke lite :ohmy:

Lenke til kommentar
Begge bilene nevnt i denne tråden dukker opp når man søker på dem i Brønnøysundregistrene:

http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_mot...?regnr=xk+13564

http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_mot...?regnr=kh+50969

 

En evt. kjøper overtar kanskje ansvaret for salgspanten?

 

Tror du har misforstått. Bilene ER til salgs på lovlig vis. En person basert i utlandet har derimot kopiert annonsene, lagt med sitt eget telefonnummer og mailadresse og satt fantasipris. Bilene denne svindleren skal selge eksisterer altså, men svindeleren har ikke noe eierskap til disse bilene. Vedkommende påstår så at bilene befinner seg i England, og at overføringen av pengene skal gjøres elektronisk.

 

Fått svar forresten:

 

Jeg:

Where is the car located? I have the money right here. By the way, why are you selling it so cheap?

 

Svindleren:

Hi

the car is here with me in UK.

You will have 5 days to inspect the car.If you decide to buy the car,I will inform eBay and they will send you an invoice with the payment instructions.After you receive the invoice you will have to follow the instructions and make the payment to eBay.They will hold the funds and after you receive and accept the car,they will give me the money.If you decide not to keep the car I will pay for shipping back to UK.

Please let me know if you want to continue.

 

Jeg:

I’ll rather just give you the money cash when I come over to inspect the car. I don’t want any third party involved. Four friends of mine and me have talked a bit and we found out we wanted a trip to Birmingham anyway so it’s much easier this way :) We will be arriving in Birmingham this Friday, is it ok for you to meet up on Saturday afternoon?

Lenke til kommentar

 

Tror du har misforstått. Bilene ER til salgs på lovlig vis. En person basert i utlandet har derimot kopiert annonsene, lagt med sitt eget telefonnummer og mailadresse og satt fantasipris. Bilene denne svindleren skal selge eksisterer altså, men svindeleren har ikke noe eierskap til disse bilene. Vedkommende påstår så at bilene befinner seg i England, og at overføringen av pengene skal gjøres elektronisk.

 

Fått svar forresten:

 

Jeg:

Where is the car located? I have the money right here. By the way, why are you selling it so cheap?

 

Svindleren:

Hi

the car is here with me in UK.

You will have 5 days to inspect the car.If you decide to buy the car,I will inform eBay and they will send you an invoice with the payment instructions.After you receive the invoice you will have to follow the instructions and make the payment to eBay.They will hold the funds and after you receive and accept the car,they will give me the money.If you decide not to keep the car I will pay for shipping back to UK.

Please let me know if you want to continue.

 

Jeg:

I’ll rather just give you the money cash when I come over to inspect the car. I don’t want any third party involved. Four friends of mine and me have talked a bit and we found out we wanted a trip to Birmingham anyway so it’s much easier this way :) We will be arriving in Birmingham this Friday, is it ok for you to meet up on Saturday afternoon?

Hehe... herregud for en taper as!....

 

Lurer veldig på hva han svarer på denne ja... hehe.

Du kan jo også be han ta bilde av noe som det ikke finnes bilde av allerede....

 

Si at du er interisert i bilde av bagasjerommet feks... før du bestemmer deg...

Lenke til kommentar
I’ll rather just give you the money cash when I come over to inspect the car. I don’t want any third party involved. Four friends of mine and me have talked a bit and we found out we wanted a trip to Birmingham anyway so it’s much easier this way :) We will be arriving in Birmingham this Friday, is it ok for you to meet up on Saturday afternoon?

 

Haha :!: Noe sier meg at det kommer til å bli ganske stille fra selgeren etter dette. Alltid moro å lure en luring.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke verre enn at han finner et bilde av et bagasjerom på f.eks finn.no.

 

Litt off-topic, men om dere har lyst på en god latter kan dere ta en titt på www.thescambaiter.com. Her er det en amerikaner som har spesialisert seg på å lure Nigeria-svindlere. Han har satt opp en fake webshop (ANUS laptops), og sender av gårde ødelagte vaskemaskiner osv. til svindlere i Nigeria mot at de betaler flyfrakten (de tror de får laptoper). Han ene stakkaren fra Nigeria har måttet betale over 10.000 dollar i frakt for å bare få ubrukelige ting. Han er også ekspert på "security photos": Han får nigerianerne til å ta bilde av seg selv i de mest pinlige situasjoner for å bekrefte "at han har med riktige mennesker å gjøre". Eksempler er blant annet naken med steiner festet i pungen.

245a575bb4d65f.jpg

245a5781625a01.jpg

 

I’ll rather just give you the money cash when I come over to inspect the car. I don’t want any third party involved. Four friends of mine and me have talked a bit and we found out we wanted a trip to Birmingham anyway so it’s much easier this way :) We will be arriving in Birmingham this Friday, is it ok for you to meet up on Saturday afternoon?

 

Haha :!: Noe sier meg at det kommer til å bli ganske stille fra selgeren etter dette. Alltid moro å lure en luring.

 

jeg tipper jeg får en "beklager, jeg er ikke i Birmingham den helgen" tilbake :)

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...