Gå til innhold

TES: Installer for tilleggspakker vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har tatt meg en ny runde med Oblivion nå, og begynner å slippe opp for quests, så jeg tenkte jeg skulle installere noen av tilleggspakkene (Mehrunes Razor, Knitghts of the Nine osv) og spille gjennom dem. Men jeg får ikke installerne til å starte. Progessbar i dialogen som sier at den åpner Installshield går til 100%, men så skjer det ingenting mer, og jeg må avbryte med Task Manager.

 

Noen som har noen ide om hva dette skyldes? Jeg ser det står at de ikke er kompatible med Vista eller XP64, men jeg kjører 32-bits XP. Kan det være Service pack 3 som kom for noen dager siden kanskje?

 

Edit: Jeg installerte Shivering Isles nå, og det gikk helt bra. Men altså ikke de nedlastede pakkene.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Jeg har tatt meg en ny runde med Oblivion nå, og begynner å slippe opp for quests, så jeg tenkte jeg skulle installere noen av tilleggspakkene (Mehrunes Razor, Knitghts of the Nine osv) og spille gjennom dem. Men jeg får ikke installerne til å starte. Progessbar i dialogen som sier at den åpner Installshield går til 100%, men så skjer det ingenting mer, og jeg må avbryte med Task Manager.

 

Noen som har noen ide om hva dette skyldes? Jeg ser det står at de ikke er kompatible med Vista eller XP64, men jeg kjører 32-bits XP. Kan det være Service pack 3 som kom for noen dager siden kanskje?

 

Edit: Jeg installerte Shivering Isles nå, og det gikk helt bra. Men altså ikke de nedlastede pakkene.

 

Geir :)

 

 

Hadde selv problemer da jeg kjøpte plugins,løsningen viste seg at man måtte være innlogget med Administrator ident..ref ->

UESPWiki

 

Hung install

Problem: The progress bar pauses and nothing appears to happen when installing the file.

Cause: The mods' installation programs are very sensitive to system settings and will often fail.

Solutions: (Try these in order.)

If your account doesn't have administrator options, log in as an administrator and try again.

Turn off virus scanning software.

Reboot into safe mode with networking and attempt to install.

Try a clean boot

Windows XP directions at Microsoft site

This has the highest chance of success.

 

 

så safe mode som admin virket...

Lenke til kommentar

Det kan være brukeren ja. Det er riktig nok en adminbruker, men den har norske bokstaver i navnet. Jeg har en annen bruker på maskinen uten, som jeg opprettet i sin tid for å få installert en patch til BF2. Kanskje er det samme problemet her. Husker ikke riktig om jeg brukte den ene eller andre brukeren forrige gang jeg installerte disse.

 

Takk for tipset. Jeg skal prøve meg fram litt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde litt forskjellig og fikk det til i safe mode. Først prøvde jeg å flytte installerne til en nytt mappe i root, i tilfelle path til mappen de lå i var for komplisert, men det hjalp ikke. Så prøvde jeg med en annen adminbruker med enkelt navn, men det hjalp heller ikke. Prøvde også å slå av virussjekk, forstatt uten hell.

 

Men safe mode fungerte altså. (Dog med den samme brukeren og filene fortsatt i den nye mappen, så det kan ha vært en kombinasjon av flere ting.)

 

Takk igjen for svarene.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...