Gå til innhold

Byggekvalitet alá Samsung D500?


mFaFa

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer ny telefon, og er litt fristet til å velge Samsung igjen fordi jeg er fornøyd med min D500. Etter tre år er den like strøken på alle områder, om en ser bort fra lett slitasje på batteridekselet. Byggekvaliteten er bare helt enorm på denne telefonen. Ingen knirkelyder. Tastesettet fungerer perfekt. Glidemekanismen føles som ny. Telefonen er fortsatt veldig responsiv og "klikker" aldri. Batteriet er fortsatt greit.

 

Har lyst på noe nytt, og håper nesten telefonen blir ødelagt snart slik at jeg kan kjøpe meg samvittigheten i behold. Om jeg bytter telefon nå, må i alle fall den nye telefonen ha byggekvalitet alá D500!

 

Så hvilke telefoner kan måle seg?

Har Samsung fortsatt like dum ordbok, og mangler egendefinerte lyder som meldingslyd ol.?

Telefonen MÅ være god å bruke. Tasteløsninger som fungerer halvbra er uinteressant.

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung i780 frister meg med sitt brukervennlige fulltastatur, touchskjerm og mousepad... Høres fantastisk ut med så mye valgfrihet. Men det er tross alt mye funksjoner jeg ikke kommer til å bruke, eller som jeg i alle fall ikke har behov for i dag. Egentlig hadde en velbygd, vanlig mobiltelefon (usmart) med f.eks. 2,2", 3MP og bra taster vært tilstrekkelig. Samsung G600??

 

edit: Jeg ser altså nå at Samsung D880 Duos er en het kandidat!

Fint med to simkort så kan man ringe mye uten telefonregninger...

Men fortsatt kan man ikke bytte meldingslyd på Samsung telefoner.

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar

Kan ikke svare for hvordan nye Samsung telefoner er. men vil si du var heldig med din D500.

 

Min hadde flere SW-feil, den klikket, slide'n klikka, den ble ripete å man så fort støv mellom "kantene" i dekselet osv. I tillegg var den håpløs å skrive meldinger på, pga små ekle "klikke" knapper og også på ordlisten..

 

Men dette ble veldig offtopic. Kan anbefale nokia forresten. De er jeg veldig fornøyd med:) Ordlisten til Nokia bl.a har alltid fungert fint for meg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er I samme situasjon. Jeg har vært veldig fornøyd med min Samsung D500, men synes nå at det er på tide med en ny mobil. 3 år er tross alt mye for en mobil. Da jeg kjøpte D500, var jeg ikke i tvil om hvilken mobil jeg ville ha i det hele tatt, og kjøpte den med en gang den kom ut. Denne gangen er det ikke like enkelt.

 

Personlig vurderer jeg disse mobilene:

 

1. Samsung Omnia: Veldig mange funksjoner, flott design. Har 5 MP flash kamera med video opptak og video ut kabel, i tillegg til minnekort leser, batteri man kan bytte, copy and paste, feedback når man trykker på skjermen osv. Alt det mangler på iPhone.

 

2. Samsung Tocco: Finere og mindre enn Omnia og iPhone. I tillegg sparer man over 2000 kr sammenlignet med de to. Ulempen er noe dårligere brukervennlighet I software.

 

3. IPhone: Den har man vel hørt alt om. Jeg synes den har utrolig brukervennlighet men mange mangler, stiv pris, og det er alt for mange som har den.

 

4. En av de mange nye tynne slider mobilene fra Samsung. De er ikke så dyre og kommer til å ligne mye på D500. Men også ikke noe særlig nytt av funksjoner, I forhold til D500. Men hvor mange funksjoner blir man egentlig å bruke?

 

Det er vanskelig å velge, synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...