Gå til innhold

Førsteinntrykk: Neo Freerunner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For nyankomne, her er noen kilder til mer informasjon:

* en egen Openmoko-tråd på forumet.

* man finner MYE informasjon om hardware og software i Openmoko-wiki'en og i Openmoko-mailinglistene (for å følge med på mailinglista eller lese arkiverte meldinger uten å abonnere kan mail-archive.com tilby et brukbart webgrensesnitt)

* man kan og diskutere Openmoko på IRC, bl.a. #openmoko (generell), #openmoko-cdevel (for utviklere [community developers]) og #openmoko-no (norsk kanal) på IRC-nettverket Freenode

Lenke til kommentar
Sgiga, din jævel, nå endte jeg opp med en Nokia N810 i stedenfor :p

 

Hadde sett for meg 4k for den "telefonen". Men hvem ringer uansett?

:D Bare husk å oppdatere den. Etter den siste firmware flashen, kommer alle nye automatisk via LAN, og flashes automatsk på en inkrementell måte. Fikk min første automatiske akkurat nå, og browseren er lynkjapp. En slik inkrementell oppdatering av OS'et er komplett umulig på WM. N810 går vel for godt under 3000 nå. Jeg har en N800, men det blir vel en 810 snart. Selv om software tastaturet (tastaturene, det er er to stk, et for finger og et for stylus + skriftgjenkjenning) er knallbra, så er et innebygget hardware tastatur bedre, og 810 har jo også GPS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hvordan går det med denne testen? jeg vurderer å bestille en freerunner, men er litt spent på hvordan en ikke-ekspert takler den.

 

Per dags dato kan du ikke bruke den fra dag til dag, som en mobiltelefon. Jeg vil gi det noen uker til før programvaren er moden. Men vi nærmer oss raskt, du kan kjøre mye forskjellig på telefonen. Openmoko, Qtopia eller Debian. Fine muligheter ute å går, men for en ikke-ekspert vil jeg anbefale å vente. Telefonen må uansett flashes, så det må du lære deg. Den programvare den kommer med er ubrukelig. (Kan ringe, ingen gps, wifi osv).

 

Flashe telefonen er enkelt, både under windows og under linux. Du får enkelt satt opp ssh mot den så du kan konfigurere den til døde med engang du får den. :D Anbefaler den, som et leketøy.

Lenke til kommentar

Heisann! Ser at det etterlyses en oppdatering her.

 

For å ta det viktigste først: Det kommer flere oppdateringer.

 

Årsaken til at ting går tregt er at vi har hatt en ganske hektisk periode, og Freerunner krever X ganger mer tid per linje tekst. (Maskinen jeg bruker på jobb er heller ikke optimal for synkronisering med telefonen, så artiklene blir mer et resultat av "hjemmelekser")

 

Neste oppdatering vil dreie seg rundt Qtopia, uten at jeg kan love en spesifikk dato for publisering.

 

Vil samtidig benytte anledningen til å takke alle som har sendt meg e-post med tips, triks og annen visdom, og håper dere fortsetter med dette fremover! :)

Lenke til kommentar
Hvordan går det med denne testen? jeg vurderer å bestille en freerunner, men er litt spent på hvordan en ikke-ekspert takler den.

 

Per dags dato kan du ikke bruke den fra dag til dag, som en mobiltelefon. Jeg vil gi det noen uker til før programvaren er moden. Men vi nærmer oss raskt, du kan kjøre mye forskjellig på telefonen. Openmoko, Qtopia eller Debian. Fine muligheter ute å går, men for en ikke-ekspert vil jeg anbefale å vente. Telefonen må uansett flashes, så det må du lære deg. Den programvare den kommer med er ubrukelig. (Kan ringe, ingen gps, wifi osv).

 

Flashe telefonen er enkelt, både under windows og under linux. Du får enkelt satt opp ssh mot den så du kan konfigurere den til døde med engang du får den. :D Anbefaler den, som et leketøy.

 

Det er ikke et must at den er operativ hver dag, og det finnes alltids en gammel telefon man kan sette SIM-kortet inn i om alt skulle skjære seg. Så ja, det blir nærmest et leketøy, som forhåpentligvis kan gjøre en jobb stadig oftere.

Lenke til kommentar
Heisann! Ser at det etterlyses en oppdatering her.

 

For å ta det viktigste først: Det kommer flere oppdateringer.

 

Årsaken til at ting går tregt er at vi har hatt en ganske hektisk periode, og Freerunner krever X ganger mer tid per linje tekst. (Maskinen jeg bruker på jobb er heller ikke optimal for synkronisering med telefonen, så artiklene blir mer et resultat av "hjemmelekser")

 

Neste oppdatering vil dreie seg rundt Qtopia, uten at jeg kan love en spesifikk dato for publisering.

 

Vil samtidig benytte anledningen til å takke alle som har sendt meg e-post med tips, triks og annen visdom, og håper dere fortsetter med dette fremover! :)

 

Bra og lese du ikke har gitt opp. Ser frem imot neste artikkel. Blir spennende.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Men å trekke opp igjen gamle poster fra 2008 har du tid til?

 

Jeg driver ikke akkurat og leter etter tråder hvis det er det du hinter til.

 

Jeg fant tilfeldigvis tråden via en artikkel på amobil. Og jeg kunne ikke ane at den var 2 år gammel da jeg svarte på amobil.no og ikke diskusjon.no.

 

Kunne selvfølgelig sett på datoen når artikkelen ble publisert, men hvem gjør det?

 

Men svar på pm så slipper vi denne tråden mer og la den synke dypt ned i tråd dypet så ingen andre finner den :yes:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...