Gå til innhold

Kjøp av gamerpc, 10-15k


Anbefalte innlegg

Fikk i oppgave og hjelpe en kamerat med bygging av ny pc, men desverre er jeg litt utdatert på hardware om dagen, så tenkte det ville vært glimrende med en høyre hånd, eller to i saken. :-)

 

Det jeg tenkte i hvert fall er som følger:

2x 750 gb hdd i raid0 (om det er riktig nr ^^)

 

geforce gtx 280 1gb (sykt fort utvikling på skjermkort går :( )

 

beste prosessoren for pengene, intel. regner med at intel fortsatt troner markedet, og hvis jeg husker riktig er ikke prosessor så veldig essensielt som feks skjermkort når man spiller osv?? correct me if im wrong.

 

billigste hovedkort med 4 ram slots ofc, help me out! :D

 

billigram som fungerer bra OCZ elns mener jeg og huske hadde fin billigram? link me please :)

 

Hva slags strømforsyning jeg trenger til det oppsettet her er jeg litt usikker på, gjerne link til nok watt + gjerne litt stilig design. :)

 

Takker for all hjelp, da jeg har overlatt endel arbeid til dere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye for pengene: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=73109

 

Riktignok ikke GTX 280, men noe som yter litt bedre i mange tilfeller. En crossfireløsning med 2stk ATI radeon HD 4870.

Les test her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=20

 

Prosessoren er en 4kjerner fra Intel. Q9450 er meget god, og vil holde en god stund fremover. Er også lagt til en rimelig habil prosessorkjøler som tåler en høy overklokk.

 

Strømforsyningen i mitt oppsett er på hele 1000W og gir derfor et veldig stort utvidelsesgrunnlag for fremtiden.

 

Samtidig tok jeg meg den friheten og ikke la til et dritdårlig hovedkort og minne. Dette er to essensielle komponenter i en PC, og er nærmest like viktig som prosessor og skjermkort. Lite nytteverdig å ha en komponent som yter som en gedigen flaskehals. :)

 

PCen er verdt hver eneste krone! Koster 15 lapper hos amentio. :)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Gå heller for et hovedkort som er basert på intel x48 og kjøp to radeon hd 4870 og sett dem i cfx (har det selv... går som det suser) eller vent på 4870x2 som er 2 4870 i en...

 

EDIT: så at Kongklykken hadde fåreslått 2 4870 også :p

Endret av Agurksalat
Lenke til kommentar

Tja. ATI gir en del bedre ytelse i forhold til prisen, og ett enkelt 4870 yter ikke så veldig mye under GTX 280 til halve prisen. Med to 4870 (eller ett 4870x2) blir GTX 280 grusa. Har ikke hørt om problemer med ATI-drivere nå. Hvis han vil ha mest mulig for pengene, velger han to stk 4870 eller ett stk 4870x2. Da får man også bedre hovedkort, med Intel chipset. En del får problemer med nForce SLI-korta.

 

EDIT: Kongklykkens oppsett ser VELDIG bra ut mtp. på pris i forhold til ytelse. ;)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...