Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Scenario Digg <-- :D


Anbefalte innlegg

Har NGT ADSL hjemme.

skal snart kjøpe meg maskin ...

tenkte på og kjøpe et trådløst aksesspunkt oppe(sånn at min far kan koble seg opp når han skal få bærbar (?)) men hvis jeg skal ha LAN nede på rommet med kompiser,, kan jeg ha 2 Nettverkskort og så et "adsl inn" på det ene og så tar jeg det andre og plugger det inn i hub'n så får de andre tilkobling ???? <--------- megarotete :D

 

hvis noen forstod noe av det jeg skrev ....... :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel fordi det er litt uklart. Hvor kommer ADSL linjen inn? Er det nede med de to maskinene? Eller er det annet sted og det er trekt en nettverkskabel ned til en hub/switch? Og hva er "det ene" og hva er "det andre"?

 

En gylden regel for å få hjelp er å komme med mye info. Eller ihvertfall god nok. :)

 

-Rim

Lenke til kommentar

dumme meg :p

 

router'n står oppe sammen med den ene PC'n vi har som har bredbånd. den skal alltid stå slik.

 

  • sende trådløst ned til min maskin.

ha et annet nettverkskort som har en krysset cbl til en hub som deler tilkoblingen når jeg har LAN på rommet ?

 

forstod dere det ?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke koble en ZyAIR B-400 til switchen så slipper du å gå via maskinen og et ekstra nettverkskort? Hmm, det blir jo dyrere faktisk, men anyhow;http://www.zyxel.no/produkt.php?cat=11&prod=55

Sikkert fordi den bærbare maskinen han har allerede har både trådløst nettverk og vanlig nettverkskort. Da er det eneste han trenger en billig hub eller switch for å få alle kompisene som er på besøk opp på nett.

 

Dette blir i så fall bli langt billigere enn å kjøpe et acsesspunkt med innebygd switch.

 

(Kanskje han til og med har en hub eller switch fra før)

Lenke til kommentar

Uhm, ja? Det jeg tenkte var PCen oppe som sendte trådløst ned til B-400 i kjelleren som er tilkoblet en switch og kompisene hans var koblet til switchen, da slipper han å kjøre det gjennom (enda) en PC. Men det er uansett sikkert ikke det rimeligste alternativet...

 

-Rim

Lenke til kommentar

Ja det er jo det jeg (noe klønete) sier. :)

 

ADSL

....|....

Stasjonær PC i andre etasje med trådløs kort/base

 

Trådløs link

 

B-400

....|....

Switch

.|.....|.

PC PC

 

-Rim

 

Edit: Argh, måtte ta med ... for å få | riktig plassert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...