Gå til innhold

46"+, LCD/plasma ,- Full HD --> ca 15k noen tips?


Anbefalte innlegg

Jeg driver og spekulerer i å handle meg ny Tv. og har kommet frem til at jeg skal ha min. 46" og til en pris på rundt 15k, er og rimelig sikker på at jeg kommer til å havne på LCD siden årsaken til kjøp er at den gode gamle crt ikke duger til xbox 360 og pc bruk.

dog utelukkes ikke Plasma, siden jeg ofte hører at det er det beste..

 

problemet nå er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. om man ser på prisguiden på hardware.no er det mye fint å velge mellom i den prisklassen.

 

noen som har noen tips? personlig ble jeg litt glad i designen til noen av phillip tv'ne, men betaler man her for design, eller er det en bra tv?

 

phillipsen

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A656 er en knall-tv.

 

Følg med på Prisguiden, spesielt i helgene er det ofte gode priser på enkelte nettbutikker. Over helgen spretter de ofte opp med både 2 og 3 tusen igjen.

Jeg var heldig og fikk kjøpt denne til litt over 15k for snart 2mnd siden. Rett etter kostet den nesten 4000 mer i samme butikk. Etter det har prisene gått opp og ned som en jojo. Er du på rett plass til rett tid kan du få denne ned mot 14k også.

Lenke til kommentar

Takker for svar! :thumbup:

 

hmm.. ser den ligger ute til 14780 nå. kanskje man bare skulle rive i?

når du kobler denne til pc'n, hva slags kobling bruker du? HDMI?

ser og at digitaltuneren ikke fungerer i norge, men dette løses vel med å kjøpe egen digitaltuner når det blir aktuelt?

 

vil ikke utelukke plasma heller, da jeg hører det skal være suverent på dårlige "ikkeHD" signaler som de fleste enda har i stua.

plasma har vel heller ikke problemer med "hakkete" bilde?

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar

Bruker en ren HDMI-kabel med DVI overgang til PC`n. Funker meget bra og kvaliteten er glimrende.

Lite tips; ikke kjøp en Monster Cable til kr 1000,-. Det gjorde jeg :p

Holder lenge med en fra Clas Ohlson e.l til kr 2-300,-.

 

Hvis du vil ha bakkenettet så må du nok det ja. Jeg har Viasat HD og syns uansett ikke at det er noe "ball" med en ekstra tuner i hylla. Fjernkontrollen fra Viasat har jeg programmert så jeg bruker kun én av de.

 

Jeg har ikke prøvd denne tv`n på direkte dårlige signaler (kun Viasat og nå Viasat HD) så hvis du skal kjøre via vanlig antenne så vet jeg ikke. Spørs hvor lenge du skal vente før du får digitale signaler da.

 

Jeg er strålende fornøyd samme hva jeg bruker den til :)

Lenke til kommentar

Ja, det er visst det. Kanskje det er noe feil med innstillingene på øynene mine, for jeg merker iallfall ingenting. Ikke sånn at det irriterer meg iallfall :)

 

Et engelsk forum jeg er inne på virker det også som at mesteparten ikke er plaget med dette. Men det er sikkert individuelt, så hvis du får sjekka det et sted hvor de har tv`n så er jo det det beste.

 

Spill via PC er eneste gangen det merkes litt, og da helst på FPS spill. På XBOX er det iallfall ingen tegn til det.

Lenke til kommentar

Har testet både med det ene og det andre av og på her nå. Spilt Call of Duty 4 (PC til TV) og kan ikke si jeg ser noen forskjell. Hos meg er det ikke noe irritasjonsmoment i det hele tatt. Har også prøvd i Game mode, men det utgjør ingen forskjell, så vidt jeg kan se.

 

Du kan tråle gjennom denne tråden, hvis du orker. Se om du finner noen svar der.

Lenke til kommentar
hehe, det var en lang post. kanskje jeg heller bare får vente til jeg får den på døra. :woot:

må vel rusle innom skeidar og å kjøpe nytt tvbord.

 

Den tråden er et monster av en tråd og blir bare større og større.

 

Helt nytteløst å finne noe der med mindre du bruker kvelden og natta, så derfor stiller folk samme spørsmål opp igjen og opp igjen siden de ikke gidder å lete etter svar.

Forståelig nok spør du meg :p

 

Du har helt sikkert tenkt over det, men pass på at du kjøper tv-bord som passer til tv`n nå da (høyde/bredde) :)

Høyden på bordet mitt er 60cm, det er akkurat passelig til en så stor tv.

Lenke til kommentar

forstår godt at folk spør flere ganger. forresten, åssen instillinger brukte du på kalibreringa? tenkte jeg skulle prøve denne (altså den øverste kalibreringa.)

 

60 cm? tror den jeg så på var litt lavere, noe som passer bra til min leilighet. men jeg får se. skal dra innover i mårra og se. tror uansett ikke at jeg får tv'n med det første.

 

da jeg bestillte fra XD.no sto det at de hadde 7 stk. inne, men idag sto det bare på bestillinga mi at de var bekreftet på lager 12.08.08 (idag), men det står enda at orderen er "i arbeid". så det tar vel sin tid før den kommer.

Lenke til kommentar

Kan se innstillingene jeg har brukt i denne tråden (nesten helt nederst). Jeg prøver meg fortsatt litt frem for morro skyld så jeg har ingen fasit på det, men de innstillingene var bra. Bildet blir også bedre etter hvert når apparatet får "satt seg" litt, sånn ca en ukes tid etter du har tatt det i bruk.

 

XD ja...jeg prøvde å handle der sjøl, men det ble ikke noe av. Opplevde det samme som deg at varen ikke var på lager og at de ikke kunne love noe ang leveringstid. Betalte du direkte med kredittkort kanskje?

 

De bruker vel samme unnskyldningen som tidligere; "beklager, men det var en gammel og utdatert lagerfil som lå inne". Bare å kontakte de så får du sikkert det svaret :ermm:

Lenke til kommentar
Fikk litt lyst på en LCD-tv fra LG.

47LG5000

 

Noen som har noe å si på den tv'en? Er det en god TV? er ikke kontrastnivået ganske lavt i motsetning til sine konkurrenter?

 

Jævlig god TV. A656'en har derimot noe bedre svartnivå. Men LG'en har mindre støy ved skarpe bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...