Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyder i nesten ny golf 5 er jeg uheldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg har en nesten ny 2008 modell golf 1.9tdi 90hk, og for å si det mildt det er den dårligste bilen jeg hittils har bettalt penger på (har hatt 3 stk til nå) Hvorfor? jo fordi den til evig tid har ulyder i interiøret, spesiellt dørene er utsatte, står masse om dette på forskjellige golf forum (som rattles) dette fant jeg jo ut etterpå da selvfølgelig. Man skulle nesten tro at interiøret var satt sammen med teip og ikke skruer.

Dørene er som sagt værst, så kommer dashbordet, og hele tidden er det vibrerings lyder i dørene og dashbordet, samt ved spilling av musikk sitter ikke høytalerne 100% fast  og du hører de vibrerer i takt med musikken.

Nå lurer jeg på er det noen andre her som er like utsatt eller noen som faktisk jobber på vag som har noen lure ideer på hvordan jeg kan stoppe dette helvete, jeg blir helt gæren av de lydene.

Jeg har vært på verkstedet mange ganger, men tørr ikke dra dit igjen er nesten flau vær gang jeg kommer nå, for de vet at når jeg kommer, betyr det klaging.Jeg ser ikke på meg selv som en vanskelig kunde og er alltid hyggelig og grei, men er bare flaut vær gang jeg drar ned dit... Greit at jeg ikke har kjøpt mercedes altså, men dette er virkelig irriterende.

Endret av danfuruvarp
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har 05' GTI og hører en del lyder jeg også. Bass-vibrering fra dør-høyttalerene mens musikk spilles, litt rasling i humper fra området rundt takluken og noe knirking fra "høyre side i kupéen". Ikke veldig sjenerende, men kan forstå din frustrasjon. Min bil er ganske stiv og det rister godt i humpene, jeg er derfor mer tolerant ang. ulyder i kupé enn jeg ville vært ellers. På vanlig vei er det så å si ingen ulyder, så hvis du hører noe da så er det ikke helt som det skal være.

Endret av Olsenhower
Skrevet

ja lydene er der selv på normale veier, eller unntaket er nylagt asfalt, elelrs vibrerer det i alt som heter interiør. høyre side av kuppeen din kan være b stolpen (der setebeltet er) det er skrevet side opp og ned om dette problemet og ingen har funnet noen god løsning. er bare utrolig frustrert for førs var det selve dør panele som vibrerte dette klarte jeg å stoppe med litt dobbelsidig teip på strategiske plasser mellom dør panel og selve døra, så hører enn høytalerne og dashbordet! Bilen min er også rimelig stivt satt opp selv om jeg kun har trendline, men merker dårlig underlag godt selv og dumper.

Skrevet (endret)

Risting i interiør i en så ny bil er på kanten av hva som bør tillates!

Har selv kjørt mange nye biler uten at det hadde vært noe støy i de!

Hadde hevet kjøpet hadde jewg vært deg!

Endret av david_almli
Skrevet
Be forhandler rette dette, klarer de ikke, så hev hele kjøpet.

Er bare tull at en bil ikke skal være sammenskrudd i 2008.

Det er nok ikke så lett skal du se. Ikke alltid like lett og rette opp slike knirk heller.

Og ja, har vel litt med kvaliteten og gjøre også, at den ikke er skrudd sammen slik at det ikke knirker.

Skrevet
Be forhandler rette dette, klarer de ikke, så hev hele kjøpet.

Er bare tull at en bil ikke skal være sammenskrudd i 2008.

Det er nok ikke så lett skal du se. Ikke alltid like lett og rette opp slike knirk heller.

Og ja, har vel litt med kvaliteten og gjøre også, at den ikke er skrudd sammen slik at det ikke knirker.

Om det er lett eller ei er likegyldig for kunden. Bilen skal ikke være sånn, og det er ikke slik man kan forvente at en tilsvarende bil har av kvalitet.

Klarer ikke forhandler/leverandør/importør/fabrikk å løse dette må de pent tilby kunden ny bil uten dette problemet eller gi han pengene igjen.

Jeg hadde ikke gitt meg, siden bilen er så ny. Kjedelig med en ny bil som høres ut som en gammal skramlekasse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...