Gå til innhold

Maks overklokking av Geforce2 GTS uten ekstra kjøling???


Clintern

Anbefalte innlegg

Har et Creative Geforce2 GTS kort,kjøpt for ca.1 år siden..Har såvidt prøvd å overklokke det men jeg er litt redd for å ødelegge ting.Så hvor mye sånn cirka kan jeg overklokke core'en og minnen?? Gidder ikke å gå inn for ekstra kjøling osv.. Kortet kjører på 200/333 som standard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør i alle fall kunne la dateen kjøre 3dmark i loop et døgn eller noe, da snakker man stabilt. Overklokking av skjermkortet, det er bare å klokke til det blir ustabit. Anbefaler deg å kjøpe en annen kjøleribbe og vifte, f.eks crystal orb. Pluss å montere på kjøleribber på rammen, det er den du tjener mest på å overklokke.

 

Tror ikke du bør regne med noen veldig bra oc resultater da creative ikke er så veldig overklokkings vennlig.

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har samme kortet.

Siden han ikke turte å plukke så mye på det, hjalp jeg han litt :wink:

Satt på ei gammel kjøleribba fra en P150 på coren og ei 60x60x10mm vifte fra en nyere cpu-kjøler. Planslipte selvsagt kjøleribba og brukte Artic Silver 2 + litt lynlim på coren. Brukte limpistol der ribba stakk utenfor coren for å lage stabiliserende ben. Har enda ikke skaffa kjøleribber til ram. Fikk coren opp på 245MHz stabilt. Må si meg meget fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde et Elsa Gladiac GeForce2 GTS selv for en stund siden. Jeg kjøpte meg en Blue Orb, planslipte den, la på litt artic silver og kjøpte 8 ramsinks, ganske små, til hver av minnebrikkene.

Men denne kjølingen klarte jeg å klokke kortet mitt til 250/410 stabilt. Ganske fornøyd :>

Så du burde legge litt penger i ekstra kjøling, hvis du skal ha mer ut av kortet ditt. Koster jo ikke allverden heller..

 

-Rage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...