Gå til innhold

BK: Blyg - portrett av Emi bw+farger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg alt-tab'et de to versjonene i noen minutter, og resultatet ble at fargeversjonen kommer best ut.

 

S/H-versjonen tar vekk en del struktur under øyet og på neseroten hennes (skyldes muligens skjermen min), og tar også vekk mye glans fra håret (ser nesten ut som om hun har grå hår). Kommunens grønne søppelcontainer er forstyrrende som noen har nevnt, men kanskje det går å desaturere bare den alene?

 

- Rams

Lenke til kommentar

Det jeg tror som har kommet ut av denne tråden er at bildet funker både og, må bare bruke rette versjonen av bildet til rette bruken.

 

Selv syns jeg svart hvit var best her fordi det "retterut" eller ebberut små imperfektheter ved hunden til modellen uten at man kjører på med retusj...

Lenke til kommentar
Selv syns jeg svart hvit var best her fordi det "retterut" eller ebberut små imperfektheter ved hunden til modellen uten at man kjører på med retusj...

 

Imperfekte hunder er det man får når man ikke kjøper fra skikkelige oppdrettere... :D

Beklager. Klarte ikke la være.

 

[/off topic]

 

Jeg liker begge versjonene meget godt, men etter å ha sett på begge to i lengre tid, ender jeg opp med at fargeversjonen er den jeg helst ville hatt hengende på veggen, om jeg skulle gjort det. Men det er bare marginalt.

Lenke til kommentar

Den søppelkassen plager ikke meg i det hele tatt. Jeg synes faktisk det er greit med en dus farge i tillegg til det blå og jordfargene. Dessuten liker jeg den lille uroen de uskarpe linjene skaper. Men det er det fullt mulig å være uenige i.

 

Det virker som om farger er det rette for meg. Fargeversjonen var den opprinnelige som jeg laget dagen bildet ble tatt. Riktignok litt oppfrisket, men jeg vurderte sorthvitt da også.

 

Takk for innspill alle sammen. Jeg er litt mindre i stuss nå. Men for all del, forvirr eller overbevis meg videre hvis dere føler for det.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

jeg syntes fargeversjonen var super.

en ting jeg virkelig liker er en liten detalj i bakgrunnen.

søppelspannet som er blurret ut av dybdeskarpheten får den ellers lyse bakgrunnen til å gi henne en muligens utilsiktet glorie. synd du ikke fant noen som fungerte på samme måten på høyre siden. :)

 

ellers er det jo som med det aller meste fra deg, pm, nemlig teknisk veldig bra arbeid.

Lenke til kommentar
Da de fleste lignende bilder enten er nærmere eller lengre unna.

Foretrekker også SH versjonen.

Jeg leste litt i tråden for å se om det var noen jeg ikke hadde fått med meg, og reflekterte da litt over det du skriver om distansen. Og det slår meg at jeg ofte har brukt mellomdistanser. Dette er faktisk slik som jeg tok portretter på for 15 år siden. Jeg liker det som er mellom to forskjellige normaler. Jeg liker å se på meg selv som flink til å bruke vertikale sideformat, men i tett portrettsammenheng har jeg alltid foretrukket dette utsnittet, slik at man får litt tegning i bakgrunnen. Jeg kommer nok neppe til å jobbe så mye med studiobakgrunn i fremtiden heller, selv om jeg har tilgang til studio.

 

Det blir nok farger, tror jeg. Jeg skal iallefall be Emi lage en god fargekopi jeg kan studere skikkelig, og evt sammenligne med en sorthvitt-print på cotton rag eller noe annet som ligner på barytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...