Gå til innhold

Bestiller ikveld, er alt fint her?


Anbefalte innlegg

Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478

- E7205, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, IEEE1394

= 1 865,00

 

Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533

- Socket PGA478, 512kB "Northwood" (På lager: 1) 2 = 452,00

 

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

- Special Edition 8MB cache WD1200JB

(Eg leste eg ikke burde kjøpe S-ATA, var visst

bare tull i spill og var faktisk treigere)

= 1 360,00

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5 = 836,00

 

 

Det eg har er et Lian Li Kabinett (PC31), det svarte LAN kabinettet. Så har eg Enermax 350W strømforsyning.

Skjermkort vil eg vente med å kjøpe til 9800PRO kommer. Er det noe galt med denne bestillingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hovedkortet ditt som du har valgt (Asus P4G8X/DELUXE/GD) støtter DualDDR, noe som gjør ditt valg om bare 1 stor 512mb.

For å ta nytte av DualDDR så må du ha 2 stykk brikker som er identiske, ergo: Hvis du kjøper 2 stykk Twinmos PC3200 256MB CL2.5 så vil du kunne gjøre nytte av DualDDR som hovedkortet ditt er utstyrt med.

 

Anngående HDD så er den grei, men den støyer kanskje litt i forhold til Seagate sine 120GB utgaver. Men hører du litt dårlig eller ikke bryr deg om støy så er det ett greit valg :)

Og er du redd for ytelsen så fins Seagate sin 120GB med 8mb cach også.

Bare ta en tur på komplett.no

 

Ecthelion

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut det der.. Har samme hovedkortet og CPU, kjører den stabilt på 3.2GHZ med boxed vifta.. Hvis du skal ha utnytte av DualDDR må du kjøpe 2 brikker.. Tror nok jeg personlig ville kjøpt to stk 256MB brikker istedet for en 512.. Men ellers ett veldig bra kjøp :)

Lenke til kommentar

P4 2,53 er mye billigere pr mHz enn 2,66 og 2,66 er ikke mye raskere, neppe noe du merker i vanlige applikasjoner.

 

Seagate Barracuda har like rask søketid som western digital, kaldere, og den støyer mindre og koster like mye... Ergo ett bedre kjøp. S-ata er ikke tull i spill, men er like rask, for S-ata støtter raskere disker enn 7200 rpm disker, men slike er ikke på det norske markedet enda, så da kan man likegått kjøpe Ide og spare de 300 kr ekstra det koster.

 

TwinMOS PC3200 er flott ram, meget overklokkningsvenlig, men ikke like bra og overklokkningsvenlig som TwinMOS PC3700, og disse er bare ca 250 kr dyrere, og siden du venter til r9800pro kommer på markedet betyr det at du skal ha en kongemaskin, og i en ekte kongemaskin er det PC3700 ram :) Husk bare på å kjøpe 2stk rambrikker (som alle andre også sier).

 

Ellers, er hk'et flott som bare det...

Lenke til kommentar

Til dere som sier at han burde kjøpe 2x256 brikker: Hvis man tenker på langsikt, vil han ha bedre av å kjøpe ei 512 brikke nå, og så kjøpe en til senere...det er jo dumt å fylle opp to ramslotter bare for å få utnytta DUAL DDR'en nå, og i tilleg bare få 512MB ut av det, det er jo egentilg litt bortkasta men ramsloter...hvis han har råd til å kjøpe en til 512 brikke nå, burde han gjøre det! :yes: Han trenger ikke å bruke DUAL DDR med en gang!

Lenke til kommentar
Til dere som sier at han burde kjøpe 2x256 brikker: Hvis man tenker på langsikt, vil han ha bedre av å kjøpe ei 512 brikke nå, og så kjøpe en til senere...det er jo dumt å fylle opp to ramslotter bare for å få utnytta DUAL DDR'en nå, og i tilleg bare få 512MB ut av det, det er jo egentilg litt bortkasta men ramsloter...hvis han har råd til å kjøpe en til 512 brikke nå, burde han gjøre det!  :yes: Han trenger ikke å bruke DUAL DDR med en gang!

Vel, jeg har selv prøvd på den teorien og endt opp med at jeg ikke har kjøpt en 256 brikke til. Hvis du skal basere deg på den teorien så burde du ha fast annløp av penger til det, og ikke bare si: "Jah, jeg kjøper neste gang da jeg får penger mellom hendene".

 

I disse dager så ram er så billig ville jeg heller ha bestilt nå og kjøpt 2 stykk 256mb, en å vente til i for eksempel desember da prisene er betraktelig høyere en de er pr. dags dato.

 

enig... :yes:

Tror det bare er du som vet hvem som du er enig med. :wink:

Lenke til kommentar

Å kjøpe 2x 256 Ram til Dual Ram funksjon er det ingen vits i da Dual Ram funksjonen er litt hypa opp! Den er ikke så effektiv som enkelte på forumet skal ha til ( ytelse + 10 - 30 % :lol: ). Hvis du senere kan tenke deg 1024 så gjør som han over sier kjøp 1 512 nå og 1 512 til senere.

 

Med overklokking er det greit med høyrer ram en det kortet er laget for slik at ved evt overklokking behøver du ikke å bekymre deg for at ramen blir ødelagt :)

 

Asus P4G8X er lager for Pc2100 hvis jeg ikke tar helt feil så Pc3200 burde holde i massevis, men hvis priser ol er greie så kan du gå for Pc3700.....

 

 

Har du foresten tittet på Hket Gigabyte 8INXP? Kjøpte det for litt siden og jeg er kjempefornøyd.

:woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Styr unna Asus. Jeg mener de lager dårlige bord, har hatt et par dårlige erfaringer. Kjøp heller MSI sitt dual ddr bord. Og som de sier, kjøp deg 2x 512. Overklokking?? Om NOEN her tror du skal klare å klokke FSB med MER enn 200!!!mhz, så bør vi ringe guinnes... TwinMos 2700 CL2 holder i bøtter og spann. Da sparer du 120 kr pr brikke... Problemet da, er at du ikke lenger har Ram for fremtiden, som du har med de(n) du valgte originalt... Og vær grei, kjøp deg heller ukens på komplott. Vil si det at det er en mye større forskjell i ytelse på 2x512 på et dual DDR bord, enn noen lusne mhz. Men selvfølgelig, har du pengene, og ikke annet å bruke de på enn pils og lørdagsgodt, så kjøp deg 2x3200 m/winbond og 2,66ghz cpu.

Lenke til kommentar
Styr unna Asus. Jeg mener de lager dårlige bord, har hatt et par dårlige erfaringer. Kjøp heller MSI sitt dual ddr bord.

Mener totalt motsatt.. Her på jobben må vi sende tilbake så mange MSI maskiner at jeg blir helt sliten.. men Asus maskinene fungerer og fungerer..

Lenke til kommentar
Det har vel litt med hvilke MSI hk dere fikk inn på jobben din...? Hvilke var det?

 

Det var:

31stk av K7T-266 PRO2B

31stk av KT3 Ultra2

+100 stk av ett gamlere kort jeg ikke husker..

 

Tilbakesendingsprosente på disse er værtfall ca 50%.. Noe som ikke er tilfelle når det gjelder Asus,Abit,Aopen osv..

Lenke til kommentar

er du overklokkingsfreak kjøp MSI, er du en som ikke skal klokke og vil ha en stabil maskin kjøper du asus.

 

Overklokking kan bli veldig dyrt for deg samme hva slags hovedkort du har, men MSI har ofte hovedkort lagt bedre opp til overklokking.

 

Doofus

Lenke til kommentar
Til dere som sier at han burde kjøpe 2x256 brikker: Hvis man tenker på langsikt, vil han ha bedre av å kjøpe ei 512 brikke nå, og så kjøpe en til senere...det er jo dumt å fylle opp to ramslotter bare for å få utnytta DUAL DDR'en nå, og i tilleg bare få 512MB ut av det, det er jo egentilg litt bortkasta men ramsloter...hvis han har råd til å kjøpe en til 512 brikke nå, burde han gjøre det!  :yes: Han trenger ikke å bruke DUAL DDR med en gang!

Hvis han kjøper 2x 256, så har han to ramslotter ledig. Når utviklingen er kommet så langt at han må ha mer enn 2x 256 pluss de to brikkene han senere velger å sette i de to ledige ramslottene, er tiden inne for ett nytt hoverkort uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...