Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Væske som pipler ut av huden


TigerBlack

Anbefalte innlegg

Jeg har og begynner å bli grundig lei av at klar væske pipler ut av huden på den ene foten min.

 

 

Jeg har en væskeansamling i den høyre foten. Og fra ett lite hull/sår pipler det ut en klar væske. Jeg spurte fastlegen om dette,men han sa jeg bare skulle gå på apoteket å få noe å forbinde dette med. Jeg fikk også vanndrivende tabletter, så det blir mindre og mindre væske i foten, men alikevel så pipler det ut.

 

Problemet er at det stopper ikke, bandasjen er søkkvåt på ca 10 minutter, og ramler av mer eller mindre av seg selv. Det er ikke blod som kommer ut, dermed inneholder væsken ikke noe som får dette til å koagulere på vanlig måte.

 

 

Jeg spurte på apoteket og han viste ikke noe.. jeg har prøvd å smøre på aloevera,men det funka heller ikke.. Iogmed at det renner hele tiden så blir alt vått, sokker sko, tepper,sengetøy. Det er ett kliss uten like.

 

 

Noen som har hørt om dette før og evt har noe tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jeg forsåvitt, men du vil ikke se stort. Det er en sirkelformet "stikk" ca 3-4mm i diameter. Her pipler det ut i overaskende store kvanta.

 

 

Men jeg kan se hva jeg får til.

åja! trodde det var snakk om en større "byll", som man kan få ved enkelte slagskader.. men her kunne vel også legen bare kuttet vekk hele sulamitten? kvitte et problem.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe bilde men..

 

Sannsynligvis sårværske som pipler ut. Den er steril og laget for at infeksjoner ikke skal finne veien inn i sår. Har du pådratt deg dette "hullet" i form av et sår el.liknende? I så fall høres det ut som at du har bommet på blodårene.

 

Jeg er ingen lege, men jeg tror personlig at om det hadde vært meg, så hadde jeg tatt en nål og punktert huden ytterligere for å la blodet gjøre jobben sin, for så å desinfisere og forbinde såret. Gjort noe liknende før..

Lenke til kommentar
Hvorfor trenger en ung mann/dame vanndrivende medikamenter?

 

Hva var fortrinnene til hele opplegget?

 

 

For ca ett år siden hadde jeg århundrets erysipulas utbrudd. Var skikkelig dårlig. hele høyrefoten fra låret og ned var infisert. hadde en CRP på 700 da jeg ble hevet på hue og ræva inn på SIA. Jeg ble liggende i ca 2 uker, etter at infeksjonen var borte hadde jeg fremdeles væske fyldt, Denne væsken skulle sånn teoretisk forsvinne av seg selv, ifølge de som hadde peiling på det. Men da det ikke var borte ennå så ikke legen noe annen utvei en å sette meg på milde vanndrivende, og det funker ganske bra.

 

Åssen det begynte å renne nå er jeg ikke helt sikker på. Våknet en morgen for ca 3 uker siden og da rant det som bare rakkern, var hos legen for 2 uker siden og det eneste som er redusert nå er omkretsen på foten min.

 

Men det renner som bare rakkern ennå og jeg begynner å bli rimlig drittlei.. Lurer litt på om det er noe salver eller noe som kan få litt fortgang i at dette skal stanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...