Gå til innhold

Hvilket mote/portrettkamera til 30 000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PM, hvordan er mellomformat til studio/portrett bruk?

 

Må sette meg ned å skrive langt brev til Pentax/Hoya snart.

Etter jeg så bildene av en mulig 645D får jeg den ikke ut av hodet.

 

 

Etter det jeg har skjønt blir ikke 5D'en hennes personlige dSLR, men blir delt mellom henne og venniner? til studio og portrett bruk.

Lenke til kommentar

Sett bort fra noen som har konvertert til Ds II og III så er det fremdeles analogt eller digitalt mellomformat som gjelder. De som jobber analogt er ofte fotografer med høy status som Morten Krogvold, men også estimerte fotografer med litt mindre kjendisstatus men yrkesstatus som Hans Jørgen Brun i Bergen. De som driver utelukkende med reklame bruker digitalt bakstykke eller Ds. Og betaler du godt plukker de fram de skikkelig store formatene.

Lenke til kommentar
30D er vel ikke værtettet?
Utendørs studio?

30D tåler nok en støyt det også, liksom de fleste.

 

Hva med å bruke litt av de 7000 på middag, jeg er ledig i morgen :)

 

Studio er innendørs, men tar mye andre bilder utendørs, så da er det greit med kamera og optikk som er værtettet (K10D og DA* 16-50). Når jeg allerede har det, så ser jeg ingen grunn til å selge det for å kjøpe 30D, som ikke er like godt tettet som Pentaxen min.

 

Du spanderer flybilletten, jeg spanderer middagen ;-)

 

Liker hun Pentax-en ser jeg ingen grunn til å ikke beholde det. Hvis hun ikke går bananas med optikk til begge systemene. Men det er ikke alle som er bananasfolk. Takk og pris for det.

 

Pentaxen blir beholdt (som nevnt ti ganger før). Jeg har heller ingen planer om å gå bananas med optikk. Jeg klarer meg aldeles utmerket med det jeg har og får nå.

Lenke til kommentar
Ikke i så stor grad som K10D - langt fra faktisk. Men er det ett problem ? Bruker du det mye i øsende, pøsende regn ?

 

Om du vil ha værtetting, så vil jo ett brukt Canon 1D mkII være ett godt og ikke veeeldig dyrt alternativ. De går vel for rundt 10 nå om dagen ?

 

Det er et problem for meg, ja. Jeg bruker det mye ute når det regner, så da liker jeg å være på den sikre siden.

 

Får 5D, 24-105/4 og to 580EX II for 16 000, så da tror jeg at det er en bedre løsning enn 1D mkII for 10 000.

Endret av Kaamilla
Lenke til kommentar
Ikke i så stor grad som K10D - langt fra faktisk. Men er det ett problem ? Bruker du det mye i øsende, pøsende regn ?

 

Om du vil ha værtetting, så vil jo ett brukt Canon 1D mkII være ett godt og ikke veeeldig dyrt alternativ. De går vel for rundt 10 nå om dagen ?

 

Det er et problem for meg, ja. Jeg bruker det mye ute når det regner, så da liker jeg å være på den sikre siden.

 

Får 5D, 24-105/4 og to 580EX II for 16 000, så da tror jeg at det er en bedre løsning enn 1D mkII for 10 000.

Hvor hen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...