Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

TAstatur problemer *skriftspr[k(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann dere..

Etter at pc\en ikke ville spille av noen lyder i dete hele tatt kj;rte jeg en systemgjennopptrettning

Jeg visste ikke at alle innstillinger og slikt ville bli tilbakestilt,, uanset..

Som dere kanskje har sett kan jeg ikke skrive de 3 siste bokstavene i alfabetet,, ';[

ja det er disse tegnene som kommer istedetet ';[

Det skyldes at pc\en skriftspr[k er satt til engelsk,, men hver gang jeg skifter det til norsk hopper det automatisk tilbake til engelsk n[r jeg g[r ut,, jeg pr;vde tilogmed [ slette engelsken fra spr[kinnstillingene,, men den kom fortsatt tilbake,,

jeg har ogs[ restartet pc\en uten resultat,,

Trenger desperat hjelp,, p[ forh[nd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykk, Shift+Alt, samtidig, en gang. Til..venstre, på tastaturet, du veit..den knappen med ei pil som peiker opp + en knapp det står Alt på. Svipp svopp

Skrevet (endret)
Trykk, Shift+Alt, samtidig, en gang. Til..venstre, på tastaturet, du veit..den knappen med ei pil som peiker opp + en knapp det står Alt på. Svipp svopp

okey,

skal vi se da... ';[

nei det hjalp desverre ikke

edit> fikk du med deg at innstillingen i inndataspr[k skiftes automatisk_

Endret av Diskutereren
Skrevet

Du har tydligvis både engelsk og norsk tastaurstøtte installert. Under instillinger kan du sette Standard inndataspråk (sett til Norsk bokmål).

Ruten under må inneholde Norsk Bokmål tastaturoppsett. Du kan i tillegg fjerne Engelsk tastaturoppsett slik at du slipper å få maskinen over på engelsk tastatur ved vanlig tastetrykking. Ellers er standard bytte mellom tasturspråk: VenstreAlt+Skift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...