Gå til innhold

Ny PC 6000-7000, noe spilling, gode utvidelsesmuligheter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter en ny PC til å erstatte den gamle laptopen min. Fra før av har jeg tastatur og mus, ellers trenger jeg det meste, deriblant skjerm.

 

Jeg bruker PCen til en del spilling, men har ikke noe behov/budsjett for en hardcore gaming PC. Å kunne koble PCen til plasma-TVen for filmtitting er også ønsket. Ellers ingen spesielle preferanser.

 

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe bærbar eller stasjonær. Får jeg mye mer for pengene ved å kjøpe stasjonær i mitt pris-sjikte?

 

Er det noen gode tilbud der ute for tida som gir mye for pengene?

 

For bærbar er det ikke så viktig med selve "bærbarheten", kun at den kan flyttes litt rundt. Er klar over at bærbar vil ha lite/ingen utvidelsesmulighet.

 

For stasjonær hadde det vært greit med et grunnoppsett på hovedkort etc som er bra og heller utvide etter hvert, f.eks starte med lite ram og liten harddisk slik at jeg kan utvide etter hvert som jeg penger mellom hendene. Et OK skjermkort er kanskje blant de tingene jeg kunne tenke meg å ha i grunnoppsettet. Jeg skal nok klare å sette den sammen selv hvis det er penger å tjene på det...

 

Dette ble litt langt, men håper folk har anledning til å komme med en anbefaling. På forhånd takk.

Endret av Marker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...