Gå til innhold

Paris og Metro/RER


Anbefalte innlegg

Skal til Paris om 2 uker og lurer på hva slags billett jeg skal velge. Om jeg velger å kjøpe 10 enkeltbilletter (det blir billigere), så gjelder de bare innom sone1 og sone2. Enn om jeg skal utenom disse sonene? Må jeg bruke bruke 2 eller flere enkeltbilletter da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man er der en hel uke bør man ta carte orange til 16.80 euro for i uke. Om man er der en helg holder det gjerne med 10 enkeltbiletter for 11,40. Eller om man er 2 koster 15 enkeltbiletter hver omtrent like mye som ukesbillett.

 

Har ofte hatt et par billetter til overs som jeg bruker ved neste besøk.

Lenke til kommentar

Dersom du skal utenfor sone 1 og 2 (merk at så lenge du tar metroen er du innenfor), må du kjøpe billetter for disse sonene, du kan ikke bruke to sone1/2-billetter tror jeg.

 

Ukeskortet carte orange gjelder fra mandag til søndag, og kan kjøpes til og med onsdag i den uken det gjelder for og fra og med torsdag for uken etter. Nå er kortet blitt elektronisk slik at man må kjøpe et kort (Passe Navigo Decouverte) som man så kan fylle på med et carte orange. Passet koster 5 euro og skal være gyldig i 10 år.

 

Selv synes jeg det er veldig greit å ha ukeskortet siden man da kan hoppe på metroen når man føler for det, uten å tenke på hvor mange billetter man har igjen, men det avhenger av hvilke dager du er der og hvor mye du har tenkt å ta metroen i utgangspunktet. Bor du midt i byen er det ikke sikkert du tar den så mye og da er det like greit med enkeltbillettene. De har også dagsbilletter som er kjekt de dagene du skal ta metroen mye.

Lenke til kommentar

Har ikke vært der før, men når jeg ser på nettet så er mat ganske dyrt. På hotellet må vi betale 10 euro hver for frokost da denne ikke er inkludert i hotellprisen. Hvor mye må man betale for en grei lunsj og middag i paris? Lunsj 20 euro og middag 30-50 euro?

Og vi er to person som skal reise.

 

 

Tror ikke jeg hadde klart å bruke så mye på så kort tid uten å shoppe masse og spist på dyre restauranter.
Endret av dude80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...