BlinkyBill Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei Jeg ønsker meg en stille og kjølig pc. Min gamle stasjonære parkerte tøflene noen år tilbake, og siden har jeg brukt en laptop. Laptoper er litt små...med bare 80gb lagringsplass blir det fort trangt om plassen, og jeg har kjøpt totalt tre eksterne USB-disker nå, med det resultat at ting har blitt veldig rotete. Så i sentraliseringens navn tenker jeg å skaffe meg en ny stasjonær maskin til bruk som både spillemaskin, skrivemaskin og hybelkino. Jeg skal også drive med en del bildebehandling (photoshop). Jeg har satt sammen denne handlevognen, men det er noen år siden jeg var oppdatert på hva som er bra av slikt. Litt intensiv testlesing ligger altså bak denne listen. Intel er valgt fordi det er hva jeg har erfaring med på laptopen. Jeg er åpen for endringer på dette, men aner virkelig ikke hva jeg skal velge da. Nåværende hovedkort, prosessor og RAM er valgt ut fra HWs anbefaling "Spilleren" Overklokking har jeg ikke planlagt å drive med...og jeg trenger ikke nytt tastatur eller mus. Jeg har også et Chieftec Dragon kabinett fra før, men er ikke sikker på om jeg bør kjøpe nytt. Målet er å få en stille og kjølig maskin, og derfor har jeg valgt en Thermalright ULTRA120 Extreme med Noctua NF-S12-800. PSU kan jeg lite om, så jeg har fulgt "spilleren"-anbefalingen igjen, altså en OCZ StealthXStream 600 Watt. Jeg vet ikke om 600w er for mye/lite, men vil gjerne ha en støysvak strømforsyning....og gjerne mulighet for å løsne de kablene jeg ikke bruker. Det siste har vel ikke OCZ'en, så her trengs forslag Bare så det er sagt, alt er egentlig åpent for endring edit: Brodern minner meg på at vi har noen deler liggende fra før: - AMD Athlon 64 X2 4600+ sokkel AM2 - OCZ PC4200 DDR2 Value Series 2048 MB (2x1024) (mine ser ikke ut som på bildet...de mangler kjølegreiene. Men varenummeret og beskrivelsen forøvrig stemmer) Er disse delene noe å basere en maskin på? Jeg hadde helt glemt dem. edit2: handlevognlink fikset. takk Endret 3. august 2008 av BlinkyBill
Speciale Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Krøll i handlevognlinken din. (Ser ut som du har kopiert http inn en gang til, halvveis..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå