Tullballj Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Jeg har en nokia n95 som har gått i bakken. Resultatet er at knappen på siden som regulerer volumet og zoomen bare virker en vei, så jeg har lyst å få fikset den. Noen som vet hva som må til for å fikse knappen? Er det en dyr affære? Lurte på å levere den inn hvis det ikke er noe jeg kan gjøre selv, hva vil det eventuelt koste?
esoteric Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 Vansklig og si pris uten å ha undersøkt telefonen. Mye som kan være grunnen til at den ikke virker. Jeg hadde sendt den til service og fått et prisoverslag på hva det koster og fikse den.
robin1379 Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 hadde det samme problemet på min, hvis ikke garantien dekker blir det nok dyrt bryterne er festet på "hovedkortet" i telefonen eller hva jeg skal kalle det
PinneVed Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Åpne bakdekselet og se om selve trykkbryteren som sitter på innsiden av zoomknappen har løsnet. Min trykkbryter falt av uten "hjelp", og fikk den på garantien. Du kan vel prøve det samme, si at den bare stoppet å virke. Uansett er det en liten sak å fikse det, knappene er såvidt limt på hovedkortet. Hvis du har litt peil selv, kan du faktisk fikse det med en pinsett og litt superlim.
esoteric Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Skal man skru selv må man huske at uautoriserte inngrep gjør at man ikke har noen garanti lenger, som du har om et skikkelig verksted gjør jobben.
Tullballj Skrevet 6. august 2008 Forfatter Skrevet 6. august 2008 Går ikke på garantien uansett pga den falt i bakken. Hvordan demonterer jeg en n95 da for å sjekke det? 450 kr sa de på tlf. Måtte lodde knappen fast igjen mente han. Fikk med gratis software update også.
robin1379 Skrevet 6. august 2008 Skrevet 6. august 2008 null stress å skru på bare du har en torx som passer og nokia opening tool kan kansje lage en guide til deg med min ny vaska n95
esoteric Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Går ikke på garantien uansett pga den falt i bakken. Hvordan demonterer jeg en n95 da for å sjekke det? 450 kr sa de på tlf. Måtte lodde knappen fast igjen mente han. Fikk med gratis software update også. Det jeg mente var at tar du det på et autorisert verksted beholder du garantien etter service. Og har også garanti på jobben de gjør. Alt dette mister du for godt dersom du åpner telefonen selv.
Flodec Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Skremmende morsomt å lese slike tråder. NEI du bruker ikke lynlim på å feste en bryter til et hovedkort. Bryteren er LODDET fast. Nei du bør absolutt IKKE åpne selv. Hva trur du egentlig at du selv kan gjøre inni telefonen? Lever inn til de som faktisk livnærer seg på å reparere telefoner. De som har peiling på hva de gjør. Er stor risiko på å ødelegge mer enn nødvendig når man utfører uautoriserte inngrep. Siste telefonen jeg såg på før jeg drog fra jobb i dag var en telefon der bruker hadde åpnet telefonen pga i utgangspunktet en liten filleting. I monteringen hadde han knekt av en diode, ødelagt display, knekt dekslene. Så i steden for at apparatet hadde blitt reparert på garanti, så ble det et prisoverslag på over 1400 kroner. Tipper alle teknikere som er her inne på forumet kan bekrefte at det dukker opp lignende tilfeller ukentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå