Gå til innhold

Gaming PC, opptil 12k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville kjøpt dette:

1: Mist 600watt strømforsyningen. Den er stille lager nesten ikke noe lyd med mindre du stapper øret inntil vifte. Den har også mulighet for at du kan velge hva slags kabler du trenger så du slipper unødvendig rot i pc-en.

Mist 600watt

 

2: Kjøpt en annen dvd brenner for det er ikke vits og ha noe til 500 kr det er bare bortkastede penger. Brennere til halvparten av prisen kan fortsatt brenne alt du trenger og støtter like mange formater som den dyre gjør.

 

3: Et annet tastatur ikke frekt eller slemt ment men jeg syns det lignet litt for mye på noe som sitter i et romskip eller noe. Jeg personlig ser ikke ned på tastene når jeg skriver eller er på dataen så et vanlig media tastatur hvor du kan stille lyden og sånne ting er mer enn nok ville jeg trodd. Med mindre du er ekstremt fremtids rettet og vil fly romskip foran pc-en. Så kjøp et billigere et som er helt vanlig design.

 

4: Kjøp 4 gb med ram istede prisen er så billig nå at det ikke er vits og bare ha 2 gb når du først skal opp i 12k kanskje. Kjøp vista 64 bit home premium så får du utnyttet pc-en din.

 

5: ville vurdert en quad 45 nm cpu istede for dette er det nyeste og vil dermed ha mer og yte i tempratur og overklokking mest sannsynlig.

 

6: jeg så ingen cpu kjøler i oppsettet planer du og kjøre standard box kjøler på noe så dyrt? Kjøp en thermalrigt ultra extreme 120 med 2 vifter.

thermalright

 

7: Du kjøper et ATI 4870 kort men skal ha et Nvidia chipset hovedkort? Du vet at Nvidia er SLI og ATI er Crosffire

Så vis du hadde tenkt på crossfire så må du ha et x38 eller x48 chipset hovedkort som er og anbefale.

Du skal til og bestille et SLI hovedkort.

 

Dette er kun personlige meninger men utenom dette så blir det sikkert en kul pc. Men kanskje ikke helt den beste måten og bruke 12 K på jeg ville gått igjen om hele handlelista igjen og fjernet hovedkort, strømforsyning, tastaturet. Lagt til en cpu kjøler, nytt tastatur og et x38 eller x48 hovedkort så du faktisk kan ha crossfire i senere tid vis han ønsker.

Edit: la til info

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ville oppgradert til 4 gb ram av OCZ eller Munshkin det er greit og ha så mye ivertfall med dagens ram priser så er det ingen grunn til og ikke ha det.

 

Har du bestemt deg for et operativ system eller har du en cd liggende? vis ikke anbefaler jeg vista 64 bit veldig bra når du har mye ram og mye mer stabilt.

Lenke til kommentar

Det er faktisk 4 Gb minne. Det er 4x1 Gb. Du (eller vennen din) burde bytte til et sett med 2x2 Gb. Både fordi det er raskere og med tanke på en evt. oppdatering.

 

Til gaming ville jeg valgt en tokjerneprosessor (Intel Core 2 duo E8500 f.eks). Innen det er firekjernestøtte i alle spill, må man antagelig oppdatere hele PCen uansett.

 

Hvis vennen din har en skjerm med høy oppløsning (1900x1200), kan to skjermkort i crossfire være aktualt for maks ytelse. Han kan evt. vente til 4870x2 (to skjermkort smelta sammen) som kommer i løpet av måneden (tror jeg). Til CF bør han vurdere en større PSU, da.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Med de prisene som er på DDR2 RAM i dag (allerede nevnt) så er det like godt å gå for raskere kvalitetsRAM, feks OCZ, og da 2 x 2GB.

 

Jeg ville også vurdert et annet kabinett. Jeg har selv en Armor Jr. og måtte fram med saga (på HDD-rack'en) for å få plass til 8800gtx'n min (Tips: sjekk lengden på skjermkortet og plass i kabinettet før innkjøp. Skal prøve å huske det neste gang ;). I tillegg er det lite plass til kabling fra HDD'ene. Den vanlige Armor er sådan mye bedre, men også en del dyrere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du vurderer nytt kabinett så kan jeg anbefale deg dette.

Utrolig kaldt inni og veldig stilig design alle blir sjokkert når de ser det og lurer på hva det er. Varme vil aldri bli et problem for kabinettet fanger jo ikke varmen inni et kabinett.

kabinette 595

 

Sånn kan det se ut bildende er av min pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...