Gå til innhold

Varm CPU


corky

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått min P4 2.4Ghz :p

Men i windows får jeg opp at temperaturen ligger på 44 grader...dette uten at jeg har jobbet "hardt" med maskinen.

Jeg har prøvd å stenge av maskinen og kjenne på kjøleribba..den kjentes kald ut, ihvertfall ikke varm. Kan tenke meg at denne var på litt over 30 grader. :o

Kan det være at kjøleren ikke sitter ordentlig på CPU'en? :shrug: Jeg har boxed kjøler, monterte etter boka, så dette har jeg selv vanskelig for å tro. :-?

 

Eller er det målingene fra hovedkortet(Asus P4PE/L) som er gale? :roll:

 

Har enda ikke testet spilling med maskinen, venter på svar fra "forstå-seg-påere" om jeg kan ta det hele med ro eller ikke. :D / :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, ja, jeg har fått nytt hovedkort.(se i min første melding)

Jeg installerte nyeste skjermkort driver og testet spillet på nytt, fikk da konstant 97fps 8)

Spillte i 5 minutter bare for å la CPU'en jobbe litt. Tilbake i windows sjekket jeg temperaturen, 52grader. Vet jo ikke om dette er mye, men systemet virker da DØNN stabilt.

Uansett, hvis temperaturen skulle finne på å stige til nærmere 60 grader, så skulle vel ikke det heller skade?

 

Jeg kjente forsiktig på kjøleribben rett etter å ha spilt...var litt temperatur på den helt nederst.

Jeg er ingen overklokker, alt jeg vil er at CPU'en skal ha det "trygt"

 

Har den det med temperaturer som dette?

Lenke til kommentar

det er helt trygt ja,selv om jeg ville fått panikk, men det er vel mer fordi jeg er opphengt i lav temp...men er du sikker på at du satt ribba rett vei? vet det egentlig ikke er noe opp og ned, men den paden som er der er ikke sentrert slik at du må passe på at den har god kontakt med CPUen. ribba skulle jo også vært en smule varm hvis cpuen er 50 grader

Lenke til kommentar

Vel...jeg har testet Medal of Honor i 1t30min og maskinen kjører helt stabilt hele tiden.

Men tilbake i desktoppen sjekket jeg tempen..58grader :o

Dette synes jeg høres MYE ut. Men igjen må jeg si, tok fingeren på kjøleribba, var varmere nå enn ved "idle" , men ved 58grader skulle det nesten være så varmt at man ikke klarte å holde fingeren der. Men dette var altså ikke så varmt.(Husker dette fra da jeg hadde AMD som var 50 grader...der var kjøleribba "mildt" sagt varm.

 

Jeg tror det kanskje er en feil ved målingen av temperaturen.

 

Noen andre som har erfaringer som dette med Asus hovedkort?

Lenke til kommentar

Jeg har en LED foran på kabinettet mitt som viser CPU temp, samtidig som jeg kjører Asus Probe i windows (Overvåknings prog som fulgte med Mobo).

Asus Probe har en tendens til å vise 4-5 grader mer enn LED'en på kabinettet, men jeg ligger uansett på rundt 49 grader Idle i windows og 52 grader når jeg kjører maskinen hardt med 3d spill som Unreal2 og Gta 3...

Liker ikke helt den høye idle tempen, men men, så lenge jeg holder meg under 60 grader orker jeg ikke stresse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...