Gå til innhold

Acer 6920G eller 7730G og hva er forskjell på Intel P8400 og Intel T8100 ?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Acer Aspire 6920G med Intel Core2Duo T8100 prosessor. Men så ser jeg at Acer også har en annen modell 7730G med Intel Core2Duo P8400.

 

Har søkt litt på nettet men finner ikke ut hva som er forskjellen på T eller P prossessorene?

 

Aspire 6920G har 16" skjerm og Geforce 9500 GS skjermkort.

 

Sånn umiddelbart ser det ut som om 7730G er et bedre kjøp med 17" skjerm og P8400 prosessor og Geforce 9600GT skjermkort.

 

7730G har også nummerisk tastatur som er kjekt, mens 6920G har på sin side Acers nye og "kule" Gemstone Blue design med CineDash berøringsensitive multimedia kontroller.

 

Jeg benytter laptopen en del til å spille av film via HDMI utgangen til HD tv, og da bruker jeg trådløst tastatur eller mus til å styre laptopen, og får ikke brukt CineDash konsollen så mye og har mer bruk for nummerisk tastatur egentlig.

 

Ellers er laptopene veldig like. De koster det samme kr 9 990,- Begge veier omtrent det samme og begge har 320GB HD, BluRay spiller, fingeravtrykksavleser og 4 GB Ram.

 

Acer 7730G finnes ikke på Acers hjemmeside. Er det et utgående produkt?

 

Men kunne jeg gjort et bedre kjøp enn 6920G ved å handle 7730G istedenfor? Vurderer å benytte angreretten....

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7730G kom på markedet for under en måned siden, så det er nok derfor du ikke finner den på Acer sine hjemmesider.

 

Prossessoren er en av de nye Centrino 2 fra Intel, og er bedre enn T8100. Vet ikke om det er veldig stor forskjell, men litt er det.

 

Og så får du jo bedre skjermkort i 9600M GT enn 9500M GS.

 

Så jeg ville byttet den. Har selv en Acer 5930G, lillebroren til 7730G, og er veldig fornøyd!

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar

Fant en link: Acer 7730G

 

Ser at prosessoren P8400 har en klokkehastighet på 2.26 GHz og 1066 MHz frontside bus mot T8100 som har klokkehastighet på 2.10 GHz og 800 MHz.

 

Altså får man bedre prosessor og skjermkort, noe større skjerm, men vanskelig å se om den er bedre. Acers reklame spesifiserer 16" skjermen både som full HD 1920 x 1080 i 16.9 format og som HD 1366 x 768. Er ikke sikker på hvilken skjerm som er levert på min.

 

Hvis jeg benytter angrefrist. Hva skal jeg gjøre med endringer jeg har gjort og programmer jeg har slettet? Den var jo stappet full av irriterende 60 dagers trial søppel som jeg slettet umiddelbart. Og det fulgte ikke med restore disk... ?

 

Og det fant jeg ut.. Acer eRecovery Management fra empowering menyen gir mulighet for restore til factory settings.

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...