Gå til innhold

Komplett - leveringstider - erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Den 16. Juli bestilte eg en Konfigurer selv-pc + 2x Fatal1ty Gaming Headset + En mus og en ekstern harddisk fra komplett.

 

Alt skulle vistnok være på lager den 28. Juli, og være klar til å sendest. Men hvorfor har de ikke sendt den enda? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går tregt hos Komplett når:

 

Det er sommer (sommeren kan være lang)

Nye roboter blir ansatt (disse har til tider svært lang opplæringstid)

Noen er syke (i visse tilfeller er det nok at en "nøkkelperson" er syk)

Det er jul

Det er påske

 

Listen er lang, men jeg har sett mye opp igjennom tidene her på forumet :D Du får nok PCen din, men å begynne å mase etter få dager (når alt er på lager) på at den ikke er sendt blir litt drøyt etter det jeg har lest om Komplett. I snitt (hvis jeg legger sammen det jeg har lest her på forumet av erfaringer og venners erfaring) tar det noen uker (2-3) før du har den.

Lenke til kommentar
Husk at Komplett har stor pågang på ferdig bygde PCer fra de, i en tidligere artikkel her sto det at det ble sendt ut rundt 150 nyproduserte PCer daglig.

Og i disse sommertider går alt tregere enn normalt tempo.

 

~ Mortis360

 

Stor pågang har de stort sett alltid og mer enn nok av kunder. Komplett er enormt. Men nok folk klarer de aldri å ansette. Nei, da holder jeg meg til de som klarer å ta vare på de kundene de har.

 

Sommer er det vært år. I alle fall siden jeg blei født. Så det bør ikke by på så mange overraskelser. Jeg vet om bedrifter som fint klarer å finne vikarer til å fylle alle "tomme" rom rundt sommertider. Det handler om planlegging og selvfølgelig penger penger penger.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Leveringstider, stort sett alt går tregere om sommeren grunnet manglende folk på jobb. De kan ei heller bare sette inn vikarer uten at de får opplæring til systemene evnt pc-bygging. Alle nett/data-butikkene jeg har vært borti i feriene har hatt manglene folk og de kan ikke ansette inkompetente vikarer heller.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Okei da tar vi en liten sammenligning. Fredag(1/4) kveld/natt bestillte jeg et kabinett fra Amiento.no og skjermkort, cpu, psu og 2 vifter fra komplett. Posten henter ikke pakker fra komplett eller amiento på lørdager så jeg smurte meg med tolmodighet til mandagen. Mandag fikk begge bestillingene "INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING" status i postens sporingstjeneste. Idag skjedde dette med pakken fra Amiento.

 

05.08.08 10.50 UTLEVERT HORTEN

05.08.08 10.07 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON HORTEN

05.08.08 08.46 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL STOKKE

05.08.08 06.19 INNLEVERT POSTTERMINAL OSLO

 

Komplett sin pakke står fortsatt på "INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING". Ringte for å sjekke om det var noen mulighet for at jeg kunne hente pakken i Sandefjord (angrer på at jeg ikke valgte det til å starte med) men det var ikke mulig siden den tydeligvis lå sammen med tusenvis av andre pakker. Han på komplett mente at den ville bli hentet idag og at jeg nok ville få den på torsdag (?!). Tror nok jeg får pakken i morgen men er fortsatt imponert over Amiento som vekket meg idag med at en postmann sto utenfor døren min med det flunkende nye kabinettet =)

 

Tror jeg skal bestille mer fra de litt mindre sidene, siden de har mindre trafikk og får sendt ut pakkene sine fortere.

Lenke til kommentar

Se på postlappen på pakken du fikk. Hvem står som avsender? Ikke Amentio hvertfall, mye sannsylig at det er Norek, som jo er Komplett. Du har nok bare vært uheldig med bestillingen din hos Komplett.

Vent å se dersom du trenger support, så skal du se at du blir glad for at du har valgt komplett. De "liksom-butikkene" som kjører webmercs holder jeg meg langt unna.

Lenke til kommentar

Har selv en Komplett-PC på bestilling nå hvor alle deler er på lager. Den står med forventet sendedato 14. august, ble bestilt 3. august. Kjedelig å måtte vente, men synes egentlig ikke det er noe problem med leveringstider av den typen så lenge de opplyser om det på forhånd.

 

Bedre at ferievikarene får jobbe i litt rolig tempo så maskinene de setter sammen fungerer enn at de stresser og sørger for at jeg må returnere ting.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå Komplett at det går tregere i sommermånedene, men i enkelte situasjoner så går det altfor tregt.

Før Sommerferien bestilte jeg en SAS-harddisk, Seagate 15K.6, de hadde den på lager, men alikevell klarte de å bruke 4 dager på å sende den. Og når jeg endelig hadde fått den, viste det seg at Harddisken var feil, det var en Seagate 15K.5, og ikke 15K.6 :(

Dette har skjedd med meg flere ganger.

Nå fortiden bestiller jeg alltid via Netshop, og ihvertfall i mine tilfeller blir Pakken sendt til posten dagen derpå.

Lenke til kommentar
Vent å se dersom du trenger support, så skal du se at du blir glad for at du har valgt komplett. De "liksom-butikkene" som kjører webmercs holder jeg meg langt unna.

 

Support hos kompletter en dårlig vits. Kjøpte mobil, sto at det skulle være minnekort og lader i pakken. Da den kom manglet både minnekort og lader. Sendte da e-post til komplett, og etter to uker (!!!) kommer det svar om at de må kjøre saken opp mot sin leverandør, men at de selvsagt skulle ordne dette. Fikk beskjed om at de skulle komme tilbake til meg ei uke etterpå. Når jeg så har ventet ei uke sjekker jeg på produktsiden, og der står det ikke lenger noe om at det følger med lader og minnekort. E-post om denne saken blir ikke besvart. Derfor, velg heller en annen butikk.

Lenke til kommentar
Se på postlappen på pakken du fikk. Hvem står som avsender? Ikke Amentio hvertfall, mye sannsylig at det er Norek, som jo er Komplett. Du har nok bare vært uheldig med bestillingen din hos Komplett.

Vent å se dersom du trenger support, så skal du se at du blir glad for at du har valgt komplett. De "liksom-butikkene" som kjører webmercs holder jeg meg langt unna.

 

Amentio er avsenderen =) Blir bare litt frustrert siden det jeg forbinder med komplett er rask leveringstid. Pakken min er fortsatt "04.08.08 18.49 INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING 3241 SANDEFJORD ". Prestasjon at de ikke klarer å få sendt den pakken på en hel dag. Håper på at de tar en amentio replay og at får pakken min i morgen =) Neste gang henter jeg i sandefjord, myye lettere.

Lenke til kommentar
Se på postlappen på pakken du fikk. Hvem står som avsender? Ikke Amentio hvertfall, mye sannsylig at det er Norek, som jo er Komplett. Du har nok bare vært uheldig med bestillingen din hos Komplett.

Vent å se dersom du trenger support, så skal du se at du blir glad for at du har valgt komplett. De "liksom-butikkene" som kjører webmercs holder jeg meg langt unna.

 

Amentio er avsenderen =) Blir bare litt frustrert siden det jeg forbinder med komplett er rask leveringstid. Pakken min er fortsatt "04.08.08 18.49 INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING 3241 SANDEFJORD ". Prestasjon at de ikke klarer å få sendt den pakken på en hel dag. Håper på at de tar en amentio replay og at får pakken min i morgen =) Neste gang henter jeg i sandefjord, myye lettere.

 

Amentio sender ingen pakker selv, de bestiller fra sine leverandører som pakker og sender til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...