Gå til innhold

Hvilken Tomb Raider spill er verdt å kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde av en eller annen grunn aldri prøvd et Tomb Raider spill før. Trodde at det var noe helt elendig som bare fjortisgutter liker pga hovedpersonen. Men så kjøpte jeg meg Tomb Raider Legend på xbox 360 da det bare kostet 149,- for en stund siden. Begynte å spille på det uten noe forventning, og ble så utrolig positivt overrasket over hvor gøy det rett og slett var. Så nå har jeg kjøpt meg Anniversary på ps2, spiller det på ps3, og etter rundt en times spilling må jeg si at dette er også helt fantastisk. Men det tar jo slutt en gang det også, så lurer på om det er flere i serien som er å anbefale? Gleder meg ivertfall som en unge til Underworld kommer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo Tomb Raider 2. Ellers har serien fallt siden Tomb Raider 3. Legend var det spillet som vekket Tomb Raider til live igjen. Siden du har spilt gjennom Anniversary som er en remake av originalen, er det egentlig bare nr. 2 som står igjen som et godt spill.

 

Underworld ser lovende ut. Crystal Dynamic gjør en god jobb så langt. La oss håpe det fortsetter.

Lenke til kommentar

Skaff deg en gamepad så kanskje det går greit. Bare husk at det er et gammelt spill. Kontrollen er horribel i forhold til dagens Tomb Raider-spill (Legend og Anniversary). Heldigvis er det også støtte for 3D-kort. Spørs om nye kort støttes da, usikker.

Lenke til kommentar

Lite tips: Legend vekket Lara til live igjen, men det er veldig mye skyting i forhold til resten. Anniversary er mye mer Tomb Raider som det brukte å være, logisk nok. Du bør nok ikke regne med like mye action i Underworld. Og for øvrig har du vel spilt gjennom Legend? Underworld er en mer eller mindre direkte oppfølger, og Legend har en av de kuleste sluttene i noe spill på veldig lenge.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Where! *blam* Is! *blam* My! *blam* Mother! *blam* :mrgreen:[/i]
Lenke til kommentar

Jada, jeg har spillt igjennom Legend. Men det er nå litt skyting i Anniversary også.

Fikk rimelig vondt i håndleddet og skytefingeren nå etter å ha tatt T-Rexen. Sikkert en hovedboss, og var litt vanskelig.

Men det gjør ikke meg noe om de velger mer plattform enn action på Underworld. Liker egentlig best gåtene og det å finne veien jeg :)

Lenke til kommentar

Lara starter ikke med to pistoler med evig ammo uten grunn. :) Det har alltid vært slossing i Tomb Raider, men det har alltid bare vært en liten del av det.

 

For å svare på eksemplet ditt:

Når du kommer ned i Lost Valley blir du straks møtt av de dinoene og må gå litt berserk for å overleve. Deretter kommer T-Rex'en, så da blir det enda mer skyting. (Og du visse vel at du kan lokke den inn i de portene for å skade den ganske mye på kort tid?) Men uansett, når du har tatt den blir det ganske lite slossing på en god stund. En og annen fiender er det jo selvsagt, men i Legend var det fiender over alt hele tiden. ;)

 

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener.

Tok T-rexen med det aggresjon greiene. Tror ikke jeg lokket den inn i noen porter. Gjerne derfor det tok litt tid :p . Men etter dette har jeg spillt en god stund, har akkurat vært på det svære stedet der du skal åpne 4 dører og finne 4 nøkler til å låse opp en stor dør helt på bunnen, uten å møte på noe særlig med fiender. Var ganske stress egentlig, men skikkelig artig.

Må si jeg storkoser meg med dette spillet :)

Lenke til kommentar

Angående, vel, du vet...

 

Du se de portene med de store piggene på når du sloss mot T-rex'en? Først skyter du den til den begynner å bli litt småsur, så løper du bort til en av de. Skyt litt til så T-rex går berserk og vent til den er ganske nært. Hopper du unna da (gjerne i de agression greiene) vil den ikke klare å stoppe og løper rett inn i porten. Porten ramler ned, den blir truffet av de store piggene og ganske skadet. Gjenta på de andre portene, og den dør ganske raskt. Kanskje litt sent å nevne det nå, men om du får lyst til å spille om igjen vet du det til neste gang. :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...