Gå til innhold

Starte pc uten power knapp


furyian

Anbefalte innlegg

Hei har klart å miste den ledningen til power bryteren på et gammelt kabinett som jeg bygger en ny pc i. Derfor lurte jeg på om den metoden med skrutrekker i hovedkortet virker?

Trodde skrutrekker nede på hovedkortet var en dårlig ide, har lite lyst på strøm i meg men vil prøve den før jeg få kjøpt nytt kabinett.

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har klart å miste den ledningen til power bryteren på et gammelt kabinett som jeg bygger en ny pc i. Derfor lurte jeg på om den metoden med skrutrekker i hovedkortet virker?

Trodde skrutrekker nede på hovedkortet var en dårlig ide, har lite lyst på strøm i meg men vil prøve den før jeg få kjøpt nytt kabinett.

 

takker for svar

 

Joda, en kjapp kortsluttning er hva som skal til for å få liv i kortet.

Men kortslutt kun de to punktene som er gitt i manualen og på ledningen.

Lenke til kommentar
Ikkje noko problem det, men neppe særleg praktisk? Om du har andre ledningar til f.eks. lysene kan du ta dei, klippe av endane og kortslutte dei når du vil starte. Eventuelt kople dei til ein brytar.

 

 

ok har ikke lys heller hehe.. men jeg har en det står speaker på funker den?

Lenke til kommentar

Alt fungerer så lenge du får pluggene inn på rett plass. Om eg ikkje hugsar feil pleier speakerpluggen å ha tre i ein med to ledningar til høgtalaren. I så fall må du kappe den i to. Om du har to lause ledningar kan du klippe dei ved elementet (høgtalaren) og bruke dei som startknapp.

Lenke til kommentar

ok speaker ledningen har en klump i den ene enden som er speakeren også har den to ledninger en rød og en svart med en connector i enden med fire hull. skal jeg klippe av speakeren og ta de to ledningene på de pinnene på hovedkortet eller skal jeg tre den connectoren på og ta ledningene i den enden de er kappet og føre de sammen?

Lenke til kommentar
ok speaker ledningen har en klump i den ene enden som er speakeren også har den to ledninger en rød og en svart med en connector i enden med fire hull. skal jeg klippe av speakeren og ta de to ledningene på de pinnene på hovedkortet eller skal jeg tre den connectoren på og ta ledningene i den enden de er kappet og føre de sammen?

 

og en til er det power pinnene som er de to loddrett eller vannrett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...