Gå til innhold

BK: Bekk i HDR


Anbefalte innlegg

Her er en bekk jeg tok bilde av igår natt. 3 bilder, 7 minutter eksponering totalt, f/22. En av mine første HDR bilder og mitt aller første lang eksponering av vann-bilde. :) Gjort om til HDR i photoshop, med en svak touch av photomatix plugin.

 

2720176833_59272a44c8_b.jpg

 

edit: glemte av noe informasjon...

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke gjort så mye tonemapping på dette, det var veldig mørkt om kvelden, så jeg har vel fått frem mer i de mørke områdene ved hjelp av HDR. Fargene var ganske spesielle fra før pga lyset. Den lyseste eksponeringen (kun gjort litt sharpen tror jeg.. ingenting ellers jeg kan huske) kan dere se her. Vet ikke hvor mye mer jeg vil croppe det, syns det at vannet kommer flytende ned fra toppen, og ut "mot deg" og ned var en ganske fin linje :)

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar

Ang. det at du syns det er klisjè er det vel mest det at jeg kjøpte mitt første kamera for litt over en måned siden, og sliter enda litt med å se gode motiver. Når jeg gikk forbi det stedet der gav det meg en litt spesiell følelse og jeg tenkte at dette kunne bli et bra bilde. Klisjè eller ei :) Prøver å lære!

 

Edit: (Svar på post over, går litt kjapt i svingene her): Takk! Og det må du gjøre.. spennnende saker :)

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar

Tja....vet ikke helt hva jeg skal si. Det ser litt uskarpt ut, og spesilt til HDR å være.

Bekken ser fin ut. En søt liten kurve, som så ofte er behagelig å se på -også i dette.

Selv syns jeg det er noe som mangler så det når ikke helt opp, men like fult er det et fint bilde.

Lenke til kommentar

Carny:

Jeg tror nok bladene og slikt er blurry pga det var ørlite vind, og med eksponeringer på 1, 2 og 4 minutter er det vel vanskelig å unngå. Men alt annet, som stein f.eks vet jeg ikke.

 

pybalto:

Ja, vannet ble muligens noe utbrent noen steder ja...

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hvorfor så liten blenderåpning? Uskarpheten som preger bildet kommer nok av dette. Du kunne sikkert hatt litt større åpning, uten at det ville hatt en negativ effekt. Bilder av rennende vann tatt med lang lukkertid, er foreviget millionvis av ganger. Dette skiller seg ikke ut på noen måte. Komposisjonen er kjedelig, og omgivelsene blir litt forstyrrende i dette tilfellet. En annen kameravinkel ville sannsynligvis gjort susen, men nå vet ikke jeg hvilke muligheter du hadde. De utbrente feltene kunne vært unngått, spesielt med tanke på at du har brukt HDR.

 

Jeg skulle gjerne sett et nærbilde av kjeppen i elven. Dette tror jeg kunne blitt interessant.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle opp dit igjen i kveld og prøve... Skal prøve med større blenderåpning, tanken min var "liten blender = lite lys = lengre lukkertid og glattere vann". Men andre vinkler kan bli litt vanskelig. Det er veldig trangt der, men skal se hva jeg får til :)

 

Edit: _større_ blenderåpning, ikke mindre ;)

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...