Gå til innhold

Hvilken golfball til nybegynner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp orbiter ballene de tror jeg er ganske billige eller lake baller.

 

du kjenner nokk ikke forskjell på ballene før du er under 25 i handikap og da kjenner du bare så vidt litt forskjell fra kjemper hard spin og skikkelige soft spin baller.

å fly å kjøpe nike one baller eller callaway osv er bare for de som er litt merkesosser eller de med handikap som kjenner forskjell.

 

jusk å lete andre baller og, hvis du har slått ballen ut i et kratt, da kan det hend a du finner 5-6 baller og din egen.

men ikke let etter baller i kratt osv. vis din ball ligger midt på fairway.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vinner ikke så mye på fancy og dyre baller fra taylormade, titleist eller callaway. eneste er vel følelsen i treffet og ikke minst spin kontroll. brukte lake og billigballer er kan være harde i treffet og nesten umulig å sette god back-spin på,men jeg bruker selv mye lake og billigballer selv om jeg spiller til hcp: 5,9. bruker da mest til trening

 

konkurranse og pitche/ innspill-trening så elsker jeg de nye callaway green, smørmyke i treffet og spinner så det holder,men ballene blir fort så opprispa at man må bytte ball under spill da rifta i plasten kan gå utover puttinga............heheHe.......anbefales på det varmeste

 

og ikke glem at back-spin ofte kan være til mer bry enn nytte,det er tøft å se på,men det er ikke kult hvis ballen enten spinner for mye og ut av green eller at ballen får mindre grep enn du hadde regnet med og stanser for sent mot en greenkant eller eller raser ned på et lavere greenplatå

 

myke baller + rene riller = back-spin

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...