Gå til innhold

EPoX EP 8RDA+ fordeler/ulemper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen komme med sine vurderinger om dette hovedkortet. Fordeler og ulemper.

 

Fordeler:

- Billig

- Overklokkingsvennlig

- God lyd on-board

 

Ulemper:

- Enkelte kort (som mitt) må volt moddes for å komme opp i over 200MHz

- Bruker ganske mye strøm ved oppstart og sammen med nyere Radeon 9500, som også sluker strøm ved oppstart, forårsaker det at maskinen ikke starter opp med enkelte PSUer. Gjelder SVJV ikke andre Radeon kort.

 

Voltmodding av Vdd er ganske enkel.

Det nyere 8RGA har justering av Vdd i BIOS og kan være et alternativ.

Lenke til kommentar

Posetivt:

God plass rundt socket til kraftig kjøling.

Stor sjans for høy FSB (mitt kjører på 222FSB uten V mod).

Mulighet for enkle modifikasjoner Vmod etc

God plass rundt NB til bedre kjøling

 

Negativt:

Følger ikke med Digital utgang

Plassering av rambrikkene ved store skjermkort

Dårlig kjøling på NB

Ekstrem varmeutvikling på andre ikke kjølte komponenter (SB, Mosfets mm).

Lenke til kommentar

Har kjørt kortet noen mnd nå, det er først og fremst bra på overklokking, da du kan stille på det meste. Jeg har også måtte re-sette bios en del ganger (grunnet spenstig overklokking), og det funker som en drøm hver gang.

 

Kjører vannkjøling over hele fjøla, også på NB da denne blir relativt varm, etter min mening bør denne kjøles aktivt dersom du skal overklokke (nesten merkelig at de ikke hadde vifte på denne fra fabrikken).

 

Kjører xp2400 2Ghz 266 mhz bus på 2,250 Ghz (15 X 150) :) . For å få dette til måtte jeg faktisk volt modde. For min del er det en magisk grense på fsb hastigheten på 150. Det kunne vært spennende å hørt hvilke fsb hastigheter folk med 333 mhz busser får til.

 

Husk forresten å skru på støtten for usb tastatur i bios, ellers kan det bli trist og leit seinere dersom du bruker trådløst usb tastatur :-? .

 

Den eneste kritikken jeg har hørt mot epox kort er at enkelte av kortene visstnok ikke klarer å holde volten stabilt, og dermed kan forårsake ustabile overklokkede systemer.

Lenke til kommentar

Bravo: Klarer du ikke mer enn 150Mhz FSB? uansett hva slags instillinger du bruker? Har du prøvd med bare 1 ram brikke?

 

Tror jeg hadde smelt det kortet i hodet på selger, for å si det sånn :)

Send det tilbake.. det er ubruklig for deg siden "du har 333 BUS på CPUn din", og du ble lovet at kortet skulle støtte min 166 FSB :)

Lenke til kommentar

Fikk Epox 8rda+ for ca 1 uke siden. Klarte og klokke det over 200mhz fsb uten annen kjøling på chipsetten enn vifta i døra. Rett etter det trur jeg rammen ga opp, så jeg prøvde ikke lenger.

 

Har oppdaga på mitt hovedkort at ram-volten er lav. den var 0,4 eller 0,6v under det som står i bios (i følge mbm5 og programmet til epox).

 

Syntes hovedkortet er helt greit. Har hørt hovedkortet har litt problemer med enkelte minnebrikker da. Bl.a. twinmos sine 466mhz ram-brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...