Gå til innhold

hva er det beste bærbar med 17" for 10500,- jeg kan få?


Anbefalte innlegg

har hat en hp pavillion i et år og mange feil slik at jeg får pengene tilbake.

har opplevd unormale tempraturer med pc'n min og ønsker at den neste skal ha venlige tempraturer

jeg ønsker ikke noen produkter fra hp, mine spesifikasjoner får en bærbar er:

 

innenbygd notepad

koste maks 10500,-

minimum 2gb ram

minimum harddisk på 100gb

minimum skjermstørrelse 17"

grafikkkortet skal helst være fra nvida

vista home premium

linux ubuntu

som passe bra batterikapasitet, min gamle hadde 1t og 20 min som er litt lite etter min mening

 

skal hovedsaklig bruke pc'n til skole, spill, musikk og jeg skal ha en mest bruker vennlig pc for linux

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann..

Du jeg lurte på hvilken hp pavilion bærbar du hadde før. Har nemlig en Dv 8000 som har samme problemene som du forklarer, og jeg lurte på hvordan du fikk pengene igjen :)

 

Mvh effectiv

 

forresten.. ikke kjøp pc fra elkjøp og sånn :) overpriset tullball som oftest ;) Sjekk heller ut nettbutikker som netshop, komplett, mpx og amentio osv :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

har hp pavillion dv9232, har i dag faktisk fått den fra rep og med samme problem, har tilsammen hatt 3 forskjellige problemer og nå har jeg fått problem nr 4

 

selgeren sa sist at hvis jeg får et problem til så kan jeg kreve pengene tilbake, og jeg skal kreve alle 10500,- siden jeg regnet med at en pc får så mye følger kvaliteten med.

 

skal på leir i morgen så jeg skal om to uker kreve penga til bake og siden jeg har lover som sier at jeg har krav å pengene regner jeg med at de bøyer seg

Lenke til kommentar
skal gjøre det, men har sett litt på denne

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

 

er det noe kvalitet i den?

 

Ja, det vil jeg påstå. Utifra det jeg vet, så var det LG som produserte IBM's Thinkpad modeller, før Lenovo tok over den jobben for et par år siden. Meget høy byggekvalitet, og lav feilprosent gjør at jeg føler LG er en leverandør man kan stole på. LG'er har også ganske god batteritid, som regel. Denne har et kraftig skjermkort, så noen rekord blir det nok ikke i varigheten på batteriet, men mer enn to timer tipper jeg du skal få presset ut av den.

 

forresten.. ikke kjøp pc fra elkjøp og sånn :) overpriset tullball som oftest ;) Sjekk heller ut nettbutikker som netshop, komplett, mpx og amentio osv :)

 

De selger som regel samme modellene som de andre butikkene du nevnte. Noen liker jo også å ha et varehus de kan gå til for support, eller hjelp?

Greit nok at Elkjøp o.l. er noe dyrere enn amentio og komplett, etc.

Lenke til kommentar

tja skjermkortet er ikke det beste du får i en bærbar for tiden, men prosessoren var virkelig noe av det bedre jeg har sett i en bærbar. 3 gig med minne hjelper også på, samt hele 500 gig harddiskplass tilsammen :) Vis du ikke skal spille de nyeste spillene på noe mere en low/medium så tror jeg den der er strålende :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

skal nå i morgen få en ny hp, dog ble litt skuffet, men til denne spesifikasjonen er det kanskje vært det =)

 

Prosessor - Intel® Core™ 2 Duo prosessor T7500

Operativsystem installert - Windows Vista® Home Premium 32-bits

Standardminne - 3072 MB

Intern harddisk - 500 GB (2 x 250 GB)

Skjermstørrelse - 17" WXGA+ High Definition BrightView Widescreen

Skjermoppløsning - 1440 x 900

Skjermkort - NVIDIA® GeForce™ 8600M GS

Skjermminne - Opptil 1791 MB ledig grafikkminne totalt, med 512 MB dedikert

Webcam - HP Pavilion webkamera med integrert mikrofon

 

link:

http://privat.telehuset.no/wsp/telehuset_s....cgi?func=index

 

hvis ikke linken fungerer er det hp bærbar for 10999,-

Lenke til kommentar

Synes den nye PCen ser helt grei ut, men lurer på hvorfor man sparer på skjermene i dag. WXGA+ er etter min mening i snaueste laget på en 17" bærbar, men uansett. For noen år siden kunne man hos Dell velge skjerm, en mulighet de mer eller mindre har fjernet.. dette var en av årsakene til at jeg kjøpte Dell. Skjermen på en bærbar er alfa omega, er skjermen dårlig, så betyr det lite hvordan resten av maskinen er.

 

Når det er sagt vil jeg tro at mange som kjøper 17" bærbare kunne kjøpt stasjonære og fått bedre og kraftige maskiner for samme beløp + større skjerm og bedre oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...