Gå til innhold

TV kort med LYSE


Anbefalte innlegg

Har en altibox og lurer på om det er mulig å koble den til PCen med et TV kort.

Jeg er helt ny med TV kort og lurer hvordan dette fønker. Sender boksen først bilde til PCen også videre til TVen eller må jeg velge mellom TV eller PC?

Er det mulig å skifte kanal via Pcen eller må dette skje med fjernkontroll?

Er det noen der ute som har prøvd dette og kan forklare litt hvordan dette fønker.

 

Kortet bør være PCI (gir best kvalitet contra USB?) og helst koste under 1000 og bør ha HDMI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en kikk her:

Dersom du ønsker å se Altibox TV-signaler på PC, må dette gjøres som på satellitt og kabel med en ekstern dekoder som leverer analoge signaler til f.eks .en Mediasenter-PC som så styrer dekoderen gjennom en IR-forlenger.

Så du trenger altså en dekoder og et TV-kort med S-video inngang for å få tilgang til TV-tjenesten på en PC.

 

Lyse jobber sammen med Microsoft med en løsning for Mediasenter som vil kunne ta Altibox rett inn i PC. Dessverre har vi en plass litt for langt bak i køen hos Microsoft-teamet som jobber med neste release av Mediasenter.

Dette er nøkkelen til å få en sikker løsning med tanke på beskyttelse av innhold.

Lenke til kommentar
Ta en kikk her:
Dersom du ønsker å se Altibox TV-signaler på PC, må dette gjøres som på satellitt og kabel med en ekstern dekoder som leverer analoge signaler til f.eks .en Mediasenter-PC som så styrer dekoderen gjennom en IR-forlenger.

Så du trenger altså en dekoder og et TV-kort med S-video inngang for å få tilgang til TV-tjenesten på en PC.

 

Lyse jobber sammen med Microsoft med en løsning for Mediasenter som vil kunne ta Altibox rett inn i PC. Dessverre har vi en plass litt for langt bak i køen hos Microsoft-teamet som jobber med neste release av Mediasenter.

Dette er nøkkelen til å få en sikker løsning med tanke på beskyttelse av innhold.

 

Men en ekstern dekoder vil det gi dårligere kvalitet, og hvor mye koster en slik en. Hadde hvert kult hadde de gjordt en avtale med MS

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Med "ekstern dekoder" menes den boksen du har idag.

 

I see

Så hva trenger jeg for å ta opp TV på PCen? Bare et helt vanlig TV kort?

 

Ja, et vanlig TV-kort med S-Video inngang. Et alternativ kan være et av disse kortene: http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hvr1100.html eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354342

 

Det finnes sikkert mange (og rimeligere?) alternativer på markedet. Disse kortene støtter også det digitale bakkenettet, jeg er litt usikker på om HVR-1100 støtter RiksTV som benytter MPEG-4. Det bør du sjekke før du eventuelt handler.

 

Mvh

DolKbg

Endret av dolkbg
Lenke til kommentar

Hva med Lyses(altibox') HD-dekoder? -- hvilke løsninger har den dekoderen for overføring av bilde? Jeg vil ikke overføre en HD-sending over S-Videokabelen. Jeg tittet litt på Komplett sine sider, og kunne verken finne tvkort som hadde SPDIF eller HDMI/DVI-inn(mulig jeg ikke kan å lete). Ser derimot at de fleste kortene har COAX, men løsningene som konverterte SPDIF til COAX var nokså dyre.

 

Har dere noen forslag til TV-kort som egner seg?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Hva med Lyses(altibox') HD-dekoder? -- hvilke løsninger har den dekoderen for overføring av bilde? Jeg vil ikke overføre en HD-sending over S-Videokabelen. Jeg tittet litt på Komplett sine sider, og kunne verken finne tvkort som hadde SPDIF eller HDMI/DVI-inn(mulig jeg ikke kan å lete). Ser derimot at de fleste kortene har COAX, men løsningene som konverterte SPDIF til COAX var nokså dyre.

 

Har dere noen forslag til TV-kort som egner seg?

 

På forhånd takk!

TV-kort med HMI/DVI inngsng er nok litt inn i fremtiden. Å ta i mot et "rått" HDMI-signal og bearbeide dette til et format som gjør det mulig å lagre krever stor kapasitet. Vi snakker om datamengder i størrelsen rundt 1,5Gb/s så vi må nok vente en stund før vi ser det som vanlig handelsvare. I tillegg har vi problemet rundt HDCP kopibeskyttelse. Vet ikke om dagens tunere støtter/krever dette, men en skal ikke se bort i fra at det kommer dersom HD capture kort blir vanlig.

 

Her er link til en produsent som påstår de kan gjøre det og til en billig pris også. Men jeg vil anta at du blir tvunget til å lagre dataene i råformat og dat blir det betydelige datamengder.

 

http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/

 

DolKbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...