Gå til innhold

The atheist experience


Anbefalte innlegg

Etter å ha religion-horet meg på youtube (sett masse religion relaterte videoer) en stund så har jeg oppdaget et show som kommer fra andre siden av dammen. Nemlig the atheist experience. Det er et show der ateister snakker om alt mulig som man kan koble til tro og ikke tro. De som hoster showet er usedvandlig flinke og sitter inne med mer kunnskap om de fleste religioner enn de aller fleste religiøse. Underveis i showet lar de seere ringe inn om hva de måtte ønske, og da dette er i Amerika så er det rimelig mange gærne (aka religiøse) som ringer inn.

 

God underholdning og en veldig god tankevekker. Man blir også matet med god informasjon om de aller fleste tamaer om vitenskap, religion og lignende.

 

 

Her er en liten smaksprøve som

Evolution is just a "theory"

Atheists Explain Why You Don't Die When The Sun Goes Down.

 

Det finnes flere hundre 1,5 times show på google video.

Google video: http://video.google.com/videosearch?q=the+...mp;sitesearch=#

RSS: http://www.atheist-experience.com/videocast.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
De som hoster showet er usedvandlig flinke og sitter inne med mer kunnskap om de fleste religioner enn de aller fleste religiøse.

 

Nei, du sier ikke det!? Har disse dyktige og sånn jeg oppfatter det kløktige ateister en godartet form for kikhoste?

Lenke til kommentar

 

Jeg simpelthen elsker denne! :love:

 

(Nå kan ikke jeg se den videoen da jeg sitter på jobb, men mener å huske dette er videoen med en innringer som faktisk ikke vet at hjernen hans styrer kroppen hans med hjelp av elektriske impulser og når dette blir forklart for ham klarer dette prakteksemplaret av "homo kristus ignorantus" å svare at det tror han ikke noe på, for da hadde han kortsluttet i dusjen. Lo så jeg nesten tisset på meg av den videoen!!!!)

 

 

Ubetalelig sånn folk som denne fyren, som egentlig er for dum for å gå løs, da det skulle vært en lov mot å være så til de grader ignorant....

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
God underholdning og en veldig god tankevekker. Man blir også matet med god informasjon om de aller fleste tamaer om vitenskap, religion og lignende.

 

Kan du bevise at det hele ikke er arrangert?

Lenke til kommentar
God underholdning og en veldig god tankevekker. Man blir også matet med god informasjon om de aller fleste tamaer om vitenskap, religion og lignende.

 

Kan du bevise at det hele ikke er arrangert?

Øh. At hva ikke er arrangert?

Om du tenker på de som ringer inn, så hvorfor skulle de være det? Det finnes da nok folk som mener de innringerene sier. Når folk ringer inn på direkten så er det jo ikke å unngå at noen av de som ringer inn ikke mener det de sier, men det har vel ikke noe å si.

 

Episoden som kom ut nå på mandag, Foolish Atheists, var det riktignok en som ringer inn (Eve, etter 54:04) som Russel hadde bedt ringe inn (men Matt visste ikke om det). Du kan lese om det på Blogspot siden deres. Det er den første gangen de har gjordt det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
God underholdning og en veldig god tankevekker. Man blir også matet med god informasjon om de aller fleste tamaer om vitenskap, religion og lignende.

 

Kan du bevise at det hele ikke er arrangert?

Øh. At hva ikke er arrangert?

Om du tenker på de som ringer inn, så hvorfor skulle de være det?

Nettopp! Hva i alle dager får deg til å virkelig tro at seriøst troende mennesker er bare slik? Og ikke er den personen som for eksempel står overfor deg ved din pult og forsøker og lære bort noe, eller din overordnede i en hvilken som helst jobb, og som har makten til å bestemme litt av din egen utvikling?

 

 

:cool:

Lenke til kommentar
God underholdning og en veldig god tankevekker. Man blir også matet med god informasjon om de aller fleste tamaer om vitenskap, religion og lignende.

 

Kan du bevise at det hele ikke er arrangert?

Øh. At hva ikke er arrangert?

Om du tenker på de som ringer inn, så hvorfor skulle de være det?

Nettopp! Hva i alle dager får deg til å virkelig tro at seriøst troende mennesker er bare slik? Og ikke er den personen som for eksempel står overfor deg ved din pult og forsøker og lære bort noe, eller din overordnede i en hvilken som helst jobb, og som har makten til å bestemme litt av din egen utvikling?

 

 

:cool:

Hva i alle dager får deg til å virkelig tro at jeg tror det? Se showet du. Det er alle mulige slags folk som ringer inn. De jeg linket til var jo selvfølgelig bare de morsomme delene, og om det er veldig mange som tror akkurat det som blir sagt. Det er det verste.

 

Hva mener du med "som har makten til å bestemme litt av din egen utvikling".

Lenke til kommentar
Om du tenker på de som ringer inn, så hvorfor skulle de være det?

 

Ja!?

Hadde vært kult om du hadde startet å poste poster med mening i.

 

De som hoster showet er usedvandlig flinke og sitter inne med mer kunnskap om de fleste religioner enn de aller fleste religiøse.

 

Nei, du sier ikke det!? Har disse dyktige og sånn jeg oppfatter det kløktige ateister en godartet form for kikhoste?

Hva menes?

Lenke til kommentar
Nettopp! Hva i alle dager får deg til å virkelig tro at seriøst troende mennesker er bare slik? Og ikke er den personen som for eksempel står overfor deg ved din pult og forsøker og lære bort noe, eller din overordnede i en hvilken som helst jobb, og som har makten til å bestemme litt av din egen utvikling?

Denne teksten gir ingen mening. Hva snakker du om, egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nettopp! Hva i alle dager får deg til å virkelig tro at seriøst troende mennesker er bare slik? Og ikke er den personen som for eksempel står overfor deg ved din pult og forsøker og lære bort noe, eller din overordnede i en hvilken som helst jobb, og som har makten til å bestemme litt av din egen utvikling?

Denne teksten gir ingen mening. Hva snakker du om, egentlig?

Programmering.

Lenke til kommentar

PencilCase; jeg håper virkelig at du bare er her for å plage. Med det tenker jeg på for din egen del. Om du virkelig mener hva en det er du prøve å uttrykke så har jeg et parr tips til deg:

 

-Formuler deg med hele setninger.

-Formuler deg med Flere setninger.

-Få en struktur på det du prøver å si

-Ikke etterlat deler av det du mener i hodet slik at vi som leser bare får "et halvferdig lappeteppe" av det som er tankene dine

-Skaff litt info rundt det du prater om (som tidligere nevnt, se noen av klippa (selv om du, beklager at jeg bruker antakelser, antakelig er kristen)

-Argumenter argumentene dine (burde være ganske opplagt ;))

-Til slutt et lite useriøst tips men som generelt burde kunne tas i bruk i mange sammenhenger; få hodet opp av sanden og begynn å se litt bredere på ting. Ikke gå ut ifra at noe er sant før du har fått tilstrekkelig med informasjon rundt det, og aldri argumenter noe ved 100% sikkerhet (er tåpelig, og veldig flaut når du innser at du tar feil :p)

 

 

Kan forresten legge til at hvorvidt showet er stagea (altså telefonsamtalene), så spiller jo dette ingen rolle. Som tidligere nevnt er det ikke noe poeng i å stage det ettersom det finnes nok av folk med slike meninger. Og om det er, er ikke argumentene det samme? Spiller det noen rolle hvem som er "djevelens advokat"?

 

Hovedhosten til showet var forresten kristen og holdt på med presteutdanning sånn at det er klart.

 

 

Håper jeg fikk formulert meg på en passende måte og at spesielt du PencilCase, fikk noe ut av det. Ønsker deg alt godt, og at du etterhvert vil begynne å tenke i samme baner som meg selv (egoistisk som jeg er).

 

 

Rakash ;)

Endret av Rakash
Lenke til kommentar

</a>

Jeg tror ikke Atheist Experience er en regissert sak, ellers ville de neppe hatt show med innringere ovenfor, hvor en ateist argumenterer for sensur av kristenfundamentalisters ytringer om ateister. I dette tilfelle en kar som reagerer på en bumper sticker som sa "Nathional Atheist Day April 1.st" sammen med et sitat fra bibelen, om at tåpen forkaster troen, eller noe i den dur.

Noe han oppfattet som fornærmende og skadelig for ham. Særlig ettersom han mente at introduksjonen av et bibelsitat fører til at kristne vil oppfatte påstanden på stickeren, som et faktum. Han ønsker å saksøke for å få stickeren fjernet.

Deretter følger det en lang og tåpelig diskusjon om injurier, ytringsfrihet, og det idiotiske i at en ateist, av alle mennesker, ønsker å båndlegge ytringsfrihet.

Dette er altså en ateist som er like tett i nøtta som de religiøse innringerne, og han får det glatte lag, på direkten, for sitt forsøk på å sensurere den kristenfundamentalistiske stickeren.

Endret av FuckEmos
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...