Gå til innhold

Utdanning innen sport/fotball


M4ds

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske interessert i sport, mer spesifisert Fotball. Jeg holder på med sport hele tiden, og ønsker å utdanne meg innen sport, helst fotball.

 

 

Dessverre vet jeg ikke om så mange stillinger innen idrett. Vet dere om noen? Og sånn ca lønn? Utdannelsetid etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først kan du planlegge å gå en topidrettslinje eller idrettslinje..

 

Men idrett er vel først og fremst ikke et yrke å utdanne seg i viss du skal f.eks sparke fotball. Da bør du være ekstremt god å bli sett av noen som driver med spillerutvikling forså å bli tatt opp i bedre fotballklubber så du etterhvert kan få lønn.

 

Dessverre er det bare et fåtall av norske idrettsutøvere som får no særlig lønn for arbeidet sitt..

 

Idretten bør du ha som hobby, å ha en annen jobb i tillegg.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske interessert i sport, mer spesifisert Fotball. Jeg holder på med sport hele tiden, og ønsker å utdanne meg innen sport, helst fotball.

 

 

Dessverre vet jeg ikke om så mange stillinger innen idrett. Vet dere om noen? Og sånn ca lønn? Utdannelsetid etc?

 

Du kan jo i første rekke ta idrettvitenskap, grunnfag, om du er sikker på at du vil jobbe med noe innenfor sport/idrett. Det finnes en rekke jobber innenfor Idrett i dag, og det vil aldri telle dårlig med om du skulle ha tatt idrett grunnfag, om du senere skulle angre på utdanningen din.

 

Kan nevne jobber som Naprapat, Fysioterapeut, Trener, Kursholder, Lærer, Treningsveileder osv.

 

De 2 første jobbene jeg nevnte kan ha en litt lenger utdanningstid enn de 4 siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...