Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min bærbare datamaskin låser seg og får blåskjerm!


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som jeg ikke fatter litt hvor kommer fra.

Når jeg skrur på min bærbare går det ca 10 min så fryser den. En gang iblandt får jeg opp blåskjerm med feilkoden "BUGCODE_USB_DRIVER". Andre ganger fryser ikke dataen i det hele tatt, men i det siste har problemet stort sett skjedd hele tiden. Jeg har søkt masse rundt på nettet og får en del resultat, men ikke noen som faktisk har fikset det. Nå trenger jeg seriøst hjelp før hele dataen tar seg en luftetur ut vinduet.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg kan si for å beskrive problemet bedre, da det ikke skjer stort mer en det jeg har forklart. :/ Noen som har vært borti problemet? Eventuelt noen som kan hjelpe meg? Hadde satt veldig stor pris på det!

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

spøk: fryser pc-en din kjøp en genser til den og kos med den under dyna så kanskje den ikke fryser sånn.

Unnskyld for en dårlig spøk men fristet sånn når jeg tenker at det er 56 varmegrader midt på dagen hvor jeg bor skjønner du.

 

Alvor: Hvor gammel er pc-en din?

Har du hatt feil med den før?

Når oppstod problemet?

Har du innstalert noe nytt i pc-en som kan ha skapt problemet?

Hvilket operativ system bruker du? XP vista 32 eller 64 bit?

 

1: Det du kan gjøre er jo og og støvsuge vifte utgangene vis det er noe støv der, er ikke uvanlig at hybel kaniner flytter inn og skaper problemer.

2: vis ikke det hjalp, last ned OCCT og prøv og få igjennom en stress test eller les av tempraturene til pc-en. Siw lar deg lese tempraturer og lignende

SIW

 

3: Last ned alle de nyeste driverne som fins for din pc og se om dette hjelper

drastisk du kan vurdere og reformatere pc-en din for og så innstalere alt på nytt.

Vis du skal gjøre dette og vil redde noen ting last ned linux ubuntu og brenn filen til en dvd så stapper du dvd-en i pc-en og tar ut tingene du trenger. Vis du ikke opplever at pc-en kræsjer eller lignende så er det noe med windows som har kræsjet og skaper problemer for deg.

ubuntu

Lykke til håper dette kan hjelpe deg litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
56 grader???!!

i solen, jeg kjedet meg så jeg la mitt termometer ut i solen, for og sjekke hvor svidd jeg ville blitt. så jeg fikk ganske sjokk, vurderte om jeg skulle begynne og steke pølsene på trappa istede for på grillen. Så slipper jeg svidde pølser har en tendens til og glemme dem på grillen.

Lenke til kommentar
Alvor: Hvor gammel er pc-en din?

Har du hatt feil med den før?

Når oppstod problemet?

Har du innstalert noe nytt i pc-en som kan ha skapt problemet?

Hvilket operativ system bruker du? XP vista 32 eller 64 bit?

 

Pcen ble kjøpt i desember i fjor.

Problemet oppstod for noen måneder siden, men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har innstalert noe. Jeg er i millitæret og det er veldig begrenset for hva jeg bruker dataen til der oppe.. :p

Problemet kom en periode også forsvant det noen dager, og gjenntok seg selv uten noe form for mønster. Var jeg kjapp med å sette på en episode med f.eks prison break kom jeg forbi de "10 minuttene" og pcen så ut til å fungere. Så en dag tok pcen plutselig en diskopprydning på eget initiativ, da forsvant problemet i mangen uker. For noen dager siden krasjet den på ny og nå er det hissigere en noen gang. Dataen er så og si ubrukbar slik den er nå.

Jeg har Vista 64bit(?) mener jeg..

 

Jeg har lett etter drivere, men enten finner jeg ikke de jeg trenger, eller så har jeg de nyeste etter min oppfatning. Data kan være noe dritt! :p

Lenke til kommentar

hvis pc'en din fryser så kan du ta den med til meg, her er det sikkert 40 grader!

 

beklager at jeg ødelagte tråden med off-topic bullshit men klarte ikke holde meg da jeg så emnetittelen...

 

 

 

EDIT:

 

så først nå at noen allerede hadde dratt den vitsen

Endret av o0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan jo prøve en ny disk opprydding eller laste ned crap cleaner det fjerner all dritten din og problemer eneste den ikke gjør er og tømme søpla di.

crap cleaner

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hjalp det med crap cleaner?

For det kan være at det kanskje bare er at pc-en din er blitt litt full av ting etter internett bruk. Du har antivirus og branmur som får daglige oppdateringer og scanner den 1-2 ganger i uken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...